آفتاب

«قراری زاده» به فینال لیگ جهانی کاراته رسید

«قراری زاده» به فینال لیگ جهانی کاراته رسید

تهران - ایرنا - کاراته کا وزن منهای 84 کیلوگرم ایران به دیدار پایانی لیگ جهانی کاراته سری آ در استانبول راه یافت.

دومین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در سال 2019 از روز جمعه با حضور هزار و 813 کاراته کا از 102 کشور به میزبانی ترکیه و در استانبول آغاز شد و تیم ایران در 2 بخش کاتا (اجرای فرم) و کومیته (مبارزه) زنان و مردان به مصاف حریفان رفته است.
این مسابقات دارای امتیاز رنکینگ فدراسیون جهانی به منظور کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو است.
در روز نخست این پیکارها «سارا بهمنیار»،«فاطمه چالاکی»، «طراوت خاکسار »، « رزیتا علیپور»، «شیما آل سعدی» و کاتای تیمی در بخش زنان و «ابوالفضل شهرجردی»، «ذبیح اله پورشیب»، «مهدی قراری زاده»، «مهدی خدابخشی»، «صالح اباذری» و «سجاد گنج زاده» در بخش مردان روی تاتامی رفتند.
در رقابت های نوبت جمعه شب «مهدی قراری زاده» کاراته کای جوان ایران به فینال وزن منهای 84 کیلوگرم رسید و «مهدی خدابخشی» در همین وزن به مبارزه رده بندی راه یافت.
پیش از این «طراوت خاکسار» در وزن منهای 55 کیلوگرم و کاتای تیمی زنان ایران با شایستگی به فینال رسیدند.
تمامی دیدارهای فینال و رده بندی بخش های مختلف، روز یکشنبه برگزار می شود.

** نتایج وزن منهای 61 کیلوگرم زنان
«شیما آل سعدی» ابتدا نمایندگان روسیه و مصر را از پیش روی برداشت و سپس رقیبی از الجزایر را با شکست بدرقه کرد.
آل سعدی در ادامه «اینگریدا سوچانکو» نفر سوم جهان از اسلواکی را با اقتدار مغلوب کرد، اما برابر «مایومی سومیا» ملی پوش مطرح و پرافتخار ژاپنی 3 بر 2 باخت و از دور مسابقات کنار رفت.
«رزیتا علیپور» در اولین گام برابر «آنا رودینا» قهرمان امیدهای اروپا از روسیه شکست خورد و حذف شد.

** نتایج وزن منهای 84 کیلوگرم مردان
«مهدی قراری زاده» ابتدا حریفانی از استرالیا و بلژیک را شکست داد و در سومین مبارزه نیز «مارس بائن» آلمانی را دو بر صفر مغلوب کرد.
وی در ادامه مبارزت خود با حساب دو بر یک «صمد گوک» ترکیه ای را مغلوب ساخت و سپس نماینده کرواسی را از پیش روی برداشت.
قراری زاده مبارزات خود را با برتری برابر «الوین کارال» از کوزوو ادامه داد و سپس در نیمه نهایی «آنتون ایساکائو» از بلاروس را برد و به فینال رسید تا روز یکشنبه برای کسب مدال طلا به مصاف «آیگور آکتاش» ترکیه ای برود.
«مهدی خدابخشی» ابتدا رقیبانی از ترکیه، استرالیا، مصر و سوئیس را برد و نماینده مقدونیه را هم مغلوب سخت.
او در ادامه «وو چون» از چین تایپه را برد و در نیمه نهایی برابر «ایگور آکتاش» کاراته کا عنوان دار ترکیه ای 2 بر صفر باخت و از رسیدن به فینال بازماند تا روز یکشنبه برای رسیدن به مدال برنز روی تاتامی برود.
«ذبیح اله پورشیب» کار خود را با برتری مقابل کاراته کاهای مراکش و مونته نگرو پیش برد و سپس رقیبی از جمهوری آذربایجان را برد.
کاپیتان ایران در ادامه با حساب چهار بر دو نتیجه را به «دنیس دنیسنکو» دارنده مدال برنز اروپا از روسیه واگذار کرد و از گردونه مسابقات کنار رفت.
شبس*ورزشی**3783** 1917
کد N2170759

وبگردی