آفتاب

انتخاب تجهیزات آشپزخانه مناسب

انتخاب تجهیزات آشپزخانه مناسب

تجهیزات آشپزخانه بصورت کلی شامل سینک ظرفشویی، هود آشپزخانه، فر توکار، اجاق گاز و شیر آلات می باشد که در بنا و ساختمان قبل از تحویل واحد ها بصورت الزامی بر روی آن نصب میشوند.

این تجهیزات دارای تنوع بسیار گسترده ای از برند، طرح و ابعاد می باشند و تولید کنندگان بسیار داخلی و خارجی به تولید آنها می پردازند. انتخاب تجهیزات آشپزخانه قبل از هر پیز تابع ابعاد فیزیکی مورد نظر و دوم نوع رنگ بندی و طرح آنها می باشد.



سینک ظرفشویی


سینک ظرفشویی امروزه با استاندارد ها و طرح های مختلفی تولید میشوند. اولویت اصلی تولید سینک های ظرفشویی همواره استفاده از مرغوبترین استنلس استیل که هم خاصیت مقابله با زنگ زدگی در برابر آب و رطوبت و مواد شوینده را داشته باشد و هم خاصیت ضد لک داشته باشد می باشد. سینک های ظرفشویی با تعداد لگن متنوع و در شکل های مختلف مربع، مستطیل، دایره و بیضوی مناسب طراحی های مختلف آشپزخانه تولید می شوند. سینک ظرفشویی دارای متعلقات مختلفی می باشد که برخی بصورت اجباری در کارتن قرار میگیرند مانند سیفون و زیر آب و برخی دیگر بعنوان آپشنال بر روی سینک ظرفشویی عرضه میشوند مانند جا مایعی، لگن و سبد.

هود آشپزخانه


یکی از تجهیزات آشپزخانه بسیار مهم که عملکرد صحیح آن موجب کاهش آلودگی صوتی و دود زدایی از آشپزخانه می گردد هود آشپزخانه می باشد. در تولید هود آشپزخانه همواره یکی از مهمترین اولویت ها پایین بودن صدای تولیدی توسط موتور هود می باشد. هود های آشپزخانه در طرح های مختلف معمولا با بکارگیری شیشه و آلومینیوم و در شکل های مختلف بصورت تک موتوره و دو موتوره تولید و عرضه میشوند. در ایران در حال حاضر شرکت های زیادی مانند اخوان جم، ایلیا استیل، ناب استیل، کن و ایلیا استیل و شرکت های بسیار زیاد دیگری به تولید هود آشپزخانه مشغول می باشند.

اجاق گاز


با وجود تنوع بسیار زیاد تولید کنندگان و طرح ها و رنگ های مختلف اجاق گاز مهمترین فاکتور تولید این تجهیزات آشپزخانه همواره امنیت می باشد. امروزه اجاق گاز نه تنها ابزاری برای پخت و پز بلکه بخشی از دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شود و بنا براین طراحی های بسیار زیبا و ظریفی از آنها وجود دارد. اجاق گاز های تولیدی امروزه که روز به روز نیز در طراحی آنها ظرافت و زیبایی بیشتری پاشنی کار می گردد معمولا در سه رنگ مشکی، سفید و نقره ای که دو رنگ اول از نوع شیشه ای و اجاق گاز نقره ای از جنس آلومینیوم است تولید می شوند. اجاق گاز ها از نظر نوع کاربری نیز در سه دسته گازی، برقی و تلفیقی برقی – گازی دسته بندی می شوند.



کد N2158835

وبگردی