آفتاب

سریال «ن.خ» از فضای طنزهای تکراری خارج شده است

سریال «ن.خ» از فضای طنزهای تکراری خارج شده است

تهران - ایرنا - نویسنده و منتقد پیشکسوت آثار سینمایی و تلویزیونی، گفت: سریال تلویزیونی «ن.خ»، در این حال و هوای کمدی ها و طنزهای تکراری تلویزیونی، سعی کرده کمی از فضای تکرار خارج شود که بسیار ارزشمند است.

طهماسب صلح جو سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، افزود: سریال تلویزیونی «ن.خ»، سریال جذاب است که دلیل آن استفاده از گویش، لهجه ها و رفتارهای بومی و محلی ایلاتی است.
مجموعه تلویزیونی «ن.خ»، کمدی شبکه یک برای عید نوروز 98 است که با حضور جمعی از بازیگران به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی در 16 قسمت 50 دقیقه ای روی آنتن رفته است.
این منتقد پیشکسوت تلویزیون اضافه کرد: استعداد و ذوق سعید آقاخانی سبب جذابیت این سریال شده و به نظر می آید توانسته تا حدودی مخاطبان را پای تلویزیون بنشاند.
محوریت این سریال با لهجه کردی و لباس آنها ساخته شده است، سعید آقاخانی بازیگر و کارگردان این سریال می گوید خودم کرد زبان هستم و بازیگرهایمان نیز کرد هستند.
صلح جو ادامه داد: مجموعه تلویزیونی «ن.خ»، به نظر می آید گوشه چشمی هم به سریال معروف «پایتخت» دارد، شخصیت نقی در سریال پایتخت در «ن.خ» تبدیل به شخصیت دیگر با الگوی کردی شده است.
تاجبخش فنائیان نویسنده و کارگردان تئاتر و تلویزیون نیز درباره این سریال تلویزیونی ایام نوروز 98 گفت: پخش «ن.خ»، به تازگی آغاز شده است و تا اینجای کار، قسمتی خوب است اما برخی قسمت ها خوب از کار درنیامده است.
وی افزود: تا اینجایی که من سریال «ن.خ» را تماشا کردم هنوز کشش لازم را ندارد که تماشاگر به صورت جدی منتظر باشد تا باقی داستان را پیگیری کند.
این نویسنده البته بازی سعید آقاخانی را در این سریال خوب توصیف کرد و اظهار داشت: این سریال ادامه دارد و باید تا پایان دید و سپس نظر نهایی داد.
فنائیان ادامه داد: در این چند قسمتی که پخش شده نمی توان نظر قاطعی در مورد سریال تلویزیونی داد.
فراهنگ ** 9012 ** 1355
کد N2124100

وبگردی