آفتاب

سیل راه 20 روستای خراسان شمالی را بست

سیل راه 20 روستای خراسان شمالی را بست

بجنورد- ایرنا- براساس اعلام فرمانداران سه شهرستان شیروان، جاجرم و اسفراین، هم اکنون راه 20 روستای این شهرستان ها به دلیل بارش باران و خیزش سیل بسته شده است که عوامل راهداری در حال برطرف کردن مشکل هستند.

فرماندار شیروان گفت: بالا آمدن حجم آب رودخانه موجب بسته شدن راه هشت روستای بخش قوشخانه این شهرستان صبح روز سه شنبه شد.
امین رضا مرآتی با بیان اینکه رودخانه قوشخانه طغیان نکرده است، اظهار داشت: هم اکنون اعضای ستاد بحران در منطقه حضور دارند و مشکل خاصی وجود ندارد و شرایط تحت کنترل است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون رودخانه های شهرستان پرآب شده اند، گفت: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و دبی آب این رودخانه از جمله چایلق در حد معمول است البته، ایمن سازی های لازم انجام شده است.
فرماندار شیروان افزود: به علت مسیل و مدیریت مناسب و امدادرسانی از صبح امروز در محورهای ورودی جاده روستای حسین آباد، روستاهای دهستان گلیان، ورودی شهر لوجلی و بخش سیوکانلو از انتهای خانلق مقابل پاسگاه این شهرستان محدودیت تردد ایجاد شده است.
براساس اطلاعیه ستاد مدیریت بحران شیروان، اطراف رودخانه اترک و رودخانه چایلق ایمن سازی و سازه های فلزی و خاکریز موقت در محل های خروج آب از رودخانه های مذکور به سمت خیابان های حاشیه ایجاد شده و امکان خروج آب از سطح رودخانه کاهش یافته است.
شیروان در 60 کیلومتری شرق بجنورد، از شهرستان های سیل خیز خراسان شمالی است و بر اساس هشدارهای هواشناسی احتمال بروز خطر سیل در آن پیش بینی شده است.
فرماندار اسفراین هم گفت: به دلیل سرریزشدن آب رودخانه شیون بر روی پل این روستا در ابتدای جاده ورودی بام، راه ارتباطی 5 روستای روستای بام به شهرستان اسفراین از صبح امروز بسته شده است
طاهر رستمی اظهار داشت: عوامل راهداری در مسیرهای روستایی مستقر هستند اما، به دلیل ادامه بارش ها بازگشایی مسیر ممکن است با کندی مواجه شود .
فرماندار اسفراین با بیان اینکه سایر راه روستای شهرستان هم اکنون باز و تردد درآن جریان دارد، از مردم خواست: از تردد غیر ضروری در مناطق سیل خیز پرهیز کنند .
به گزارش ایرنا بارش باران که از شب گذشته در شهرستان اسفراین آغاز شده و هم اکنون ادامه دارد که سبب جاری شدن سیل در رودخانه های شهرستان شده است.
فرماندار جاجرم هم گفت: شدت بارندگی و وارد آمدن خسارت به جاده، راه ارتباطی هفت روستای بخش های سنخواست و شوقان این شهرستان را مسدود کرد که تلاش می شود در اولین فرصت نسبت به بازگشایی آن اقدام شود.
رضا آذری اظهار داشت: با توجه به پیش بینی بارندگی ها در استان، تمام دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان در آماده باش هستند و مرخصی مدیران تا عادی شدن اوضاع، لغو شده است.
وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها با تمام تجهیزات در این شهرستان آماده امدادرسانی در صورت بروز حادثه احتمالی هستند.
فرماندار جاجرم گفت: دیشب از روستاهای در معرض خطر سیلاب بازدید شده و هلال احمر، اورژانس، راهداری و سایر اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان برای کمک به ساکنان این مناطق توجیه و آماده شده اند.
مرکز شهرستان جاجرم در 150 کیلومتری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.
هواشناسی خراسان شمالی هم اعلام کرده است با توجه به رگباری بودن بارش در پاره ای نقاط وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می شود.
این اداره کل همچنین از مردم و مسافران خواسته است از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری کنند.
7185/ 6042
کد N2123453

وبگردی