آفتاب

کمک رسانی اصلی به سیل زدگان گلستان از هفته آینده آغاز می شود

کمک رسانی اصلی به سیل زدگان گلستان از هفته آینده آغاز می شود

گرگان - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با ابراز همدردی با سیلزدگان گلستان گفت: روند اصلی کمک رسانی به سیل زدگان زیر پوشش این نهاد از هفته آینده بعد از فروکش کردن آب آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، پرویز فتاح روز دوشنبه گفت وگوی خبری در آق قلا اظهار داشت: تاکنون 2 هزار خانوار خسارت دیده زیر پوشش کمیته امداد در شهرهای گنبدکاووس، آق قلا، گمیشان و بندرترکمن شناسایی شدند که این افراد از خدمات حمایتی این نهاد برخوردار می شوند.
وی بیان کرد: منازل مسکونی خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد، تحت پوشش بیمه حوادث است و بر همین اساس فرایند پرداخت خسارت ها پس از برآورد کارشناسی انجام می شود.
رییس کمیته امداد همچنین از حضور به موقع و مداوم مسوولان دستگاه ها، ارگان ها و خیرین در کمک رسانی به سیل زدگان گلستان تقدیر کرد و گفت: دغدغه رفع رفع مسایل و مشکلات سیل زدگان، تحمیل این مصیبت برای آسیب دیدگان را بیشتر می کند .
وی گفت: ابتدای هفته جاری 10 میلیارد ریال به حساب کمیته امداد استان گلستان واریز شده و امروز هم بنیاد برکت ، 10 میلیارد ریال دیگر برای کمک به خانوارهای سیلزده و زیر پوشش این نهاد اختصاص داد.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
6204/3091
کد N2122949

وبگردی