آفتاب
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

اعلام اقدامات ۱۴ گانه حمایتی در مناطق سیل زده استان گلستان

اعلام اقدامات ۱۴ گانه حمایتی در مناطق سیل زده استان گلستان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی و تأمین مایحتاج دارویی سیل زدگان از جمله اقدامات حمایتی در استان گلستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست جمع بندی اقدامات حمایتی ۱۴ گانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سیل زدگان استان گلستان با حضور معاون تعاون وزیر کار و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و اعضای شورای هماهنگی رفاه اجتماعی برگزار شد.

جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری که به نمایندگی از سوی این صندوق و یک میلیون و ۴۲۱ هزار بازنشسته کشوری در مناطق سیل زده استان گلستان حضور یافته با اعلام این خبر گفت: اسکان سیل زدگان در مجموعه‌های فرهنگی ورزشی از جمله خانه امید گرگان، توزیع بسته‌های غذایی و صبحانه، توزیع ۱۰ هزار جفت کفش ملی، تخصیص یک هزار فقره وام ۵ میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری از هفته آینده و تداوم خدمات رسانی شرکت پگاه بخشی از این اقدامات حمایتی است.

تقی زاده با بیان اینکه اقدامات حمایتی با تاکید و دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است، افزود: بازسازی خانه‌های مددجویان بهزیستی، توزیع اقلام مورد نیاز بین مددجویان بهزیستی به ویژه معلولین، اختصاص ۲ هزار فقره وام قرض الحسنه به آسیب دیدگان، تأمین سیمان برای بازسازی و اعطای تسهیلات هدفمند به تعاونی‌های آسیب دیده نیز در دستور کار زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی تصریح کرد: تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتن کارگرانی که شغل خود را در حادثه سیل از دست داده باشند، تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی و تأمین مایحتاج دارویی سیل زدگان و بررسی کمپ‌های برپا شده از نظر بهداشتی و حمام نیز از اهم این اقدامات چهارده گانه محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم سیل زده استان گلستان باید بدانند همه مردم ایران به ویژه نمایندگان دولت و نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات آنها و بازگشت به زندگی عادی و جبران خسارت‌ها تا آخر در کنار آنها خواهند بود.

کد N2122742

وبگردی