آفتاب

نماینده ویژه رئیس جمهوری از مناطق سیلزده گنبد بازدید کرد

نماینده ویژه رئیس جمهوری از مناطق سیلزده گنبد بازدید کرد

گنبدکاووس - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارای به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری، روز شنبه با حضور در گنبدکاووس از مناطق سیلزده این شهر بازید و از نزدیک با مسائل ومشکلات مردم سیلزده در محلات حاشیه رودخانه گرگانرود آشنا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد دژپسند در این بازدید ضمن حضور در محله افغان آباد گنبدکاووس به بررسی وضعیت این محله آسیب پذیر و حاشیه ای گنبدکاووس پرداخت.
نماینده ویژه رئیس جمهوری در دیدار با ساکنین خسارات دیده از سیل و صحبت با آنان، به صورت عینی با مشکلات مبتلابه آنها آشنا شده و درد دل ها و انتقادات مردم سیلزده را مورد توجه قرار داد.
حضور در محل سد گلستان و بررسی وضعیت این سد که با ارائه توضیحات مسئولین در خصوص عملکرد این سد در سیل اخیر همراه بود، از دیگر مواردی بود که نماینده ویژه رئیس جمهوری در سفر به گنبد به بررسی آن پرداخت.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در محله آخوند آباد گنبد که در بخش شمالی شهر و حاشیه گرگانرود قرار دارد، از نزدیک با پی آمدهای ورود سیلاب به منازل مردم آشنا شد و در گفت وگو با ساکنین این محله بر پیگیری و تلاش برای رفع مشکلات آنان تاکید کرد.
نماینده ویژه رئیس جمهوری در جریان این بازدید در گفت و گو با خبرنگاران با تصریح بر این نکته که حجم خسارات ناشی از سیل در استان گلستان، بالا و موارد آن متعدد است، بر تلاش برای برآورد دقیق این خسارات و جبران آنها تاکید کرد.
دژپسند خاطرنشان کرد: برآورد حجم خسارات بدون شتابزدگی و در عین حال با سرعت مطلوب مورد تاکید بوده و دولت اصرار دارد که تمامی موارد خسارت های وارده را احصا و برای جبران آنها پیش بینی های لازم را به عمل بیاورد.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا درخصوص شائبه وجود برخی کاستی ها و کم کاری ها پیش از وقوع سیل، همچون بموقع رهاسازی نشدن آب سد گلستان که روز گذشته از سوی امام جمعه اهل سنت گنبد هم در خطبه های نماز مطرح شده بود و نیز اقدام دولت در این خصوص، گفت: مواردی که در این خصوص گفته می شود نیازمند بررسی های کارشناسی است و با تشکیل تیم کارشناسی این موارد بررسی شده و در صورتی که قصور یا تقصیری باشد، حتما برخورد لازم صورت می گیرد.
در بازدید نماینده ویژه رئیس جمهوری از مناطق سیلزده گنبدکاووس، قرجه طیار نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران کل گلستان به همراه فرماندار ویژه و مسئولان شهرستان گنبدکاووس، وی را همراهی کرده و توضیحات لازم را در خصوص ابعاد و خسارت های سیل گنبد ارائه کردند.
به گزارش ایرنا، بارندگی های بسیار شدید در روزهای پایانی سال گذشته ، موجب پرآبی رودخانه های شرق گلستان و سرریز سدهای گلستان و بوستان شد که منجر به ورود سیلاب ناشی از طغیان گرگانرود به حدود یک چهارم از شهر گنبد و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس شد.
1860
کد N2121770

وبگردی