آفتاب

اعزام یگان‌های نیروی دریایی ارتش به استان‌های سیل‌زده

اعزام یگان‌های نیروی دریایی ارتش به استان‌های سیل‌زده

تهران-ایرنا- یگان‌های شناور سطحی، پروازی و چند تیپ از تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش، برای امداد رسانی به آسیب دیدگان و سیل زدگان به استان‌های گلستان و مازندران اعزام خواهند شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش، در راستای امداد رسانی به مردم استان‌های گلستان و مازندران که در طوفان و سیل اخیر آسیب دیده و نیاز به کمک رسانی جدی دارند، یگان‌های شناور سطحی، پروازی و چند تیپ از تفنگداران و تکاوران ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، مستقر در شهرستان‌های رشت، بندرانزلی و منجیل، به این استان‌ها اعزام می شوند.
پیشتر سخنگوی سپاه از بسیج ظرفیت‌ها و تجهیزات سپاه برای امدادرسانی و کمک به سیل‌زدگان خبر داده بود. همچنین ستاد کل نیروهای مسلح حضور نیروهایش را در مناطق سیل‌زده اعلام کرده بود.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
سیام**1058 ** 9053
کد N2121768

وبگردی