آفتاب

آب آشامیدنی 10 هزار خانوار سیل زده گلستان قطع است

آب آشامیدنی 10 هزار خانوار سیل زده گلستان قطع است

گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت: آب آشامیدنی 35 روستای استان با 10 هزار خانوار جمعیت در اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل همچنان قطع است.

به گزارش ایرنا؛ بهزاد هرمزی روز شنبه با تشریح آخرین وضعیت آب آشامیدنی در مناطق آسیب دیده از سیل استان گلستان اظهار داشت: از 10 هزار خانوار روستایی استان که آب آشامیدنی آنها بر اثر سیل قطع شده است 4 هزار خانواده ساکن شهر دوزین از توابع شهرستان مینودشت در شرق گلستان هستند که تلاش برای برقراری آب شرب آنها ادامه دارد.
وی بیان کرد: همچنین آب 12 روستای شهرستان مرزی و بحران زده آق قلا قطع است که از این تعداد 9 روستا خالی از سکنه شده و فعلا نیاز فوری به آبرسانی ندارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان افزود: به برخی از روستاها با تانکر آبرسانی شده و نیاز دیگر روستائیان که مسیر دسترسی آن مسدود است با ارسال آب بسته بندی شده تامین می شود.
وی همچنین از تهیه 5 هزار متر لوله پلی اتلین و فلزی برای روستاهای خسارت دیده از سیل گلستان خبر داد و گفت: این لوله ها برای تعویض و ترمیم شبکه توزیع و خط انتقال روستاهای سیل زده مورد استفاده قرار می گیرد.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان 50 هزار بطری 1.5 لیتری آب در چند روز اخیر بین روستاییان سیل زده استان توزیع شد.
وی با اشاره به تلاش برای رفع شکستگی خطوط انتقال و شبکه توزیع روستاهای خسارت دیده سیل گلستان اظهار امیدواری کرد در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل قطعی آب این روستاها برطرف شود.
بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
3014/3091/2729
کد N2121722

وبگردی