آفتاب

حضور نیروهای مسلح برای یاری‌رسانی به سیل‌زدگان گلستان

حضور نیروهای مسلح برای یاری‌رسانی به سیل‌زدگان گلستان

تهران- ایرنا- ستاد کل نیروهای مسلح از حضور نیروهای مسلح در مناطق سیل‌زده برای یاری‌رسانی به سیل‌زدگان استان‌های شمالی کشور خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در این اطلاعیه، ضمن اظهار تأسف از مشکلات ایجاد شده برای هموطنان استان گلستان، تاکید شده «نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه ، نیروی انتظامی و بسیج در کنار سایر دستگاه‌های امدادی تمام امکانات انسانی، لجستیکی و بالگردی خود را به کار خواهند گرفت تا خسارات ناشی از سیل را کنترل و به حداقل برسانند».
همچنین ستاد کل نیروهای مسلح پیش از این در اطلاعیه ای از آمادگی نیروهای مسلح برای یاری رسانی به سیل زدگان استان ‌های شمالی کشور خبر داده بود.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
سیام**9612**9157
کد N2121688

وبگردی