آفتاب
مدیرعامل بنیاد احسان اعلام کرد:

حضور جهادی بنیاد احسان در مناطق سیل‌زده/آماده‌باش در جنوب کشور

حضور جهادی بنیاد احسان در مناطق سیل‌زده/آماده‌باش در جنوب کشور

مدیرعامل بنیاد برکت احسان فعالیت‌های جهادی این بنیاد در مناطق سیل‌زده را تشریح کرد و از آماده‌باش نیروهای این بنیاد در خوزستان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرعامل بنیاد احسان در تشریح اقدامات این بنیاد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مناطق سیل‌زده کشور به خبرنگار مهر گفت: از روز اولی که حادثه در مازندران و شهرستان طبس در خراسان جنوبی رخ داد گروه‌های جهادی را هماهنگ کردیم و بعد در گلستان شرایط بغرنج شد و الان هم خراسان شمالی با سیل درگیر است.

امیرحسین مدنی اعلام کرد: طی این مدت در این شهرها ۲۲ گروه جهادی را سازماندهی کردیم و ۲۵۰ نفر نیروی جهادی پای کار آمدند. ۵۰ هزار غذای گرم توزیع کردیم که ۲۰ هزار غذا در استان گلستان، ۲۰ هزار غذا در استان مازندران و ۱۰ هزار غذا در استان‌های خراسان شمالی و جنوبی توزیع شد.

وی افزود: از همان تاریخ ۲۹ اسفند ۱۰۰۰ پتو و بیش از ۱۰ هزار آب معدنی و بیش از ۵ هزار کنسرو توزیع شد و برای ۲ هزار خانوار اقلام امدادی مثل گونی و پلاستیک برای پوشاندن سقف‌ها و حفاظت در مقابل باران فراهم کردیم.

مدیرعامل بنیاد احسان گفت: از این مرحله به بعد هم گروه‌های جهادی را سازماندهی می‌کنیم برای اینکه در تعمیرات خانه‌های مردم مشارکت و کمک کنند و بتوانیم تعداد قابل توجهی از خانه‌های مردمی را که در این مناطق یعنی مازندران و گلستان و خراسان شمالی آسیب دیده‌اند تعمیر و بازسازی کنیم.

مدنی با اشاره به خطر سیل در جنوب کشور در خوزستان و سیستان و بلوچستان گفت: الان در سیستان و بلوچستان درمانگاه و تیم آماده‌باش مستقر کرده‌ایم که اگر خدای نکرده اتفاقی افتاد آمادگی لازم را داشته باشیم. درمانگاه سیار احسان که وابسته به ستاد اجرایی است الان در منطقه است و در خوزستان هم حضور داریم و همین‌طور که خدمات ارائه می‌دهند در آماده‌باش هستند تا اگر اتفاقی افتاد خدمات خود را ارائه دهند.

کد N2121663

وبگردی