آفتاب
بازیگر تلویزیون:

باید سریال‌های باکیفیت بسازیم تا مردم تلویزیون ببینند

باید سریال‌های باکیفیت بسازیم تا مردم تلویزیون ببینند

تهران- ایرنا- «مهران غفوریان» بازیگر سینما و تلویزیون گفت: باید کیفیت کارهایمان را بالا ببرم و به جای اینکه بگوییم مردم ماهواره نگاه نکنند و بیننده کارهای مغایر با فرهنگ ما نباشند، سریال های باکیفیت و خوب بسازیم تا مردم راغب شوند تلویزیون ببینند.

«مهران غفوریان» بازیگر سریال نوروزی «زوج یا فرد» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: نمی توانم درباره داستان یا پایان سریال صحبت ؛ زیرا از هیجان کار کم می کند، من در سریال زوج یا فرد نقش شخصیتی به نام فرشید را ایفا می کنم.
غفوریان گفت: فرشید برادر آفاق است که «مرجانه گلچین» بازی در این نقش را بر عهده دارد. مسائلی بین افراد این خانواده پیش می آید که این اتفاق ها برای بیننده جالب است.
این بازیگر عنوان کرد: قالب اصلی این سریال کمدی است، به همین خاطر فضای سریال پر است از موقعیت های کمدی، عکس العمل شخصیت های داستان در این موقعیت ها بیننده را می خنداند.

** فرم و تیپ بازی ام در زوج و فرد تغییری نکرده است
او درباره مقایسه این سریال با دیگر سریال های نوروزی گفت: اصلا دوست ندارم مجموعه تلویزیونی زوج یا فرد را با دیگر مجموعه ها مقایسه کنم چون همه سریال ها خوب هستند.
وی درباه تفاوت نقش خود در این مجموعه تلویزیونی با دیگر کارهایی که تا امروز در کارنامه کاری اش داشته، بیان کرد: فرم بازی من در سریال زوج یا فرد تفاوت زیادی با دیگر کارهایی که تا امروز انجام دادم ندارد.
این بازیگر ادامه داد: در این سریال نوروزی تیپ خاصی بازی نکردم و نمی توانم بگویم بیننده شاهد بازی متفاوتی از من خواهد بود، وقتی در فیلمی به نام «داش آکل» بازی می کنم می توانم بگویم مخاطب شاهد تیپ دیگری از بازی های من خواهد بود؛ ولی در سریال و فیلم های طنز اصولا فرم بازی ام تغییر نمی کند و در زوج و فرد هم همان مهران غفوریان همیشگی را خواهید دید.
غفوریان با اشاره به همکاری با مهران مهام در این سریال گفت: من مهام را می فهمم. اگر پیشنهادی برای کار از طرف اوداشته باشم می دانم با شناختی که به من دارد مسئولیتی روی دوشم می گذارد که به سبک کاری ام بخورد و کاری به من پیشنهاد نمی دهد که دوستش نداشته باشم.
این بازیگر با تاکید بر اینکه در این سریال تجربه های جدیدی داشته، عنوان کرد: در مجموعه تلویزیونی زوج یا فرد من با «هدایت هاشمی» همراه و همبازی شدم، بازی کنار او تجربه جدیدی برایم شد.
بازیگر سریال نوروزی زوج یا فرد اظهار داشت: به نظر من طنز فضاها در این سریال خوب از آب در آمده است و من شخصا خودم نقشم را در این سریال دوست دارم. البته باید مردم در این باره نظر بدهند، اگر کار خوبی ساخته شده باشد حتما مردم از آن استقبال خواهند کرد.

** مسئولان باید مردم را به دیدن تلویزیون راغب کنند
وی بیان کرد: ما باید در سریال سازی دقت بیشتری به خرج بدهیم، باید کیفیت کارهایمان را بالا ببرم و به جای اینکه بگوییم مردم ماهواره نگاه نکنند و بیننده کارهایی که با فرهنگ ما مغایرت دارد نباشند، سریال های خوبی بسازیم که مردم راغب شوند تلویزیون خودمان را ببینند. نمی توان کار خوب نساخت، به سلیقه مردم توجهی نکرد و بعد گفت بیننده و مخاطب ماهواره و سریال های ترکیه ای نباشند.
وی اظهار داشت: امید وارم برنامه های تلویزیون به گونه ای جلو برود و انقدر سطح کیفیت کارها بالا برود که مردم خودشان دیگر از ماهواره و سریال های خارجی استقبال نکنند. مسئولان باید مردم را راغب به تلویزیون دیدن کنند.
به گزارش ایرنا سریال زوج یا فرد به کارگردانی علیرضا نجف ‌زاده و تهیه ‌کنندگی مهران مهام برای شبکه سه ویژه نوروز ساخته شده است.
فیلمنامه این سریال را امیرعباس پیام و مهدی روشن روان نوشته شده اند و در شمال شرق تهران در منطقه بلوار ارتش و شهرک ابوذر تصویربرداری شده است.
هدایت هاشمی، مرجانه گلچین، مهران غفوریان، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، آتیه جاوید، دلسا ملکی، مهران رجبی، کریم قربانی از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند که هر شب ساعت 20 روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

**کارگردان یک تاک شو می شوم
غفوریان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره تجربه کارگردانی در سال جدید اعلام کرد: در سال 98 کارگردانی را تجربه خواهم کرد و برنامه ای خواهم ساخت برای شبکه نسیم که شبیه به یک نوع تاک شو است.
مجموعه تلویزیونی زوج یا فرد به کارگردانی «محمد حسین لطیفی» و «علیرضا نجف زاده» و تهیه‌کنندگی «مهران مهام» در ایام نوروز 98 از شبکه سوم روی آنتن می رود.
به گفته‌ تهیه‌کننده این سریال با توجه به آنتن نوروز و شرایط لطیفی، این کارگردان تا 30 بهمن به عنوان کارگردان همراه سریال بود و در ادامه به عنوان مشاور ارشد پروژه تیم تولید را همراهی کرد.
قرار بود قسمت هایی از این سریال در استودیو برنامه‌ تلویزیونی «حالا خورشید» کلید بخورد که با توجه به مهیا نشدن شرایط تصویربرداری در استودیو «حالا خورشید» تصمیم گرفته شد زوج و فرد را که در فضایی مفرح با موقعیت‌هایی کمدی روایت می شود، در لوکیشنی واقع در مجتمع فنی سعادت‌آباد برای پخش در تعطیلات نوروز سال آتی کلید زده شود.
هدایت هاشمی، مرجانه گلچین، مهران رجبی، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، آتیه جاوید، دلسا ملکی، مهران رجبی، کریم قربانی دیگر بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. مجموعه تلویزیونی زوج و فرد در ابتدا با نام «مُرّقانون» رسانه ای شده بود.
فراهنگ**9210**9157
کد N2121564

وبگردی