آفتاب
فوتبال مقدماتی المپیک 2020؛

ایران در گام نخست پیروز شد

ایران در گام نخست پیروز شد

تهران - ایرنا - تیم فوتبال امید ایران، کار خود در رقابت های مقدماتی المپیک 2020 توکیو را با برتری سه بر یک مقابل ترکمنستان آغاز کرد.

به گزارش عصر جمعه ایرنا، تیم فوتبال امید ایران در مرحله نخست رقابت های انتخابی المپیک 2020 توکیو به مصاف ترکمنستان رفت و به برتری رسید تا سه امتیاز را از آن خود کند.
این دیدار در حضور کمتر از 3 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران از گروه سوم مرحله مقدماتی المپیک 2020 توکیو در منطقه آسیا و با قضاوت «مینورو توجو» از ژاپن برگزار شد.
تیم ایران در این مسابقات «الهیار صیادمنش»، «یونس دلفی»، «عارف آغاسی» و «رضا آذری» چهار بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.
بهترین فرصت تیم کشورمان برای گلزنی در نیمه نخست در دقیقه 25 به دست آمد که «محمد آقاجان پور» از چند قدمی نتوانست دروازه حریف را باز کند.
در دقیقه 35 حرکت خوب «محمدرضا آزادی» با اشتباه عجیب «رشیداوف» مدافع ترکمنستان همراه شد تا این بازیکن دروازه تیم خودی را به اشتباه گشوده و تیم ایران به گل نخست دست یابد.
نیمه نخست با همین گل به سود ایران به اتمام رسید.
در دقیقه 54 تیم امید ایران صاحب ضربه ایستگاهی شد که «امید نورافکن» کاپیتان تیم کشورمان با شوتی تماشایی، گل دوم را به ثمر رساند.
در دقیقه 73 «گورگنوف» با ضربه سر تماشایی، یکی از گل های خورده ترکمنستان را جبران کرد تا کار با حساسیت بیشتری دنبال شود.
در ادامه ترکمنستانی ها با استفاده از توپ های بلند روی دروازه ایران خطرساز شدند که خط دفاعی تیم امید کشورمان اجازه نداد تا برتری از دست برود.
در دقیقه 91 اشتباه عجیب دروازه بان ترکمنستان سبب شد تا «رضا جبیره» که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود، گل سوم را درون دروازه حریف جای داده و خیال تیم کشورمان را بابت پیروزی آسوده کند.
پیش از این دیدار، عراق با پنج گل تیم امید یمن را در هم کوبید تا شروعی ایده آل داشته باشد.
تیم امید ایران در ادامه این رقابت ها، روز چهارم فروردین ماه با یمن و روز ششم فروردین با عراق رو به رو می شود.
دیدارهای گروه C به طور متمرکز در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.
در پایان دور نخست مقدماتی، تیم های نخست تمامی گروه ها با همراه چهار تیم برتر دوم راهی مرحله نهایی مقدماتی می شوند.
**ترکیب ایران:
معراج اسماعیلی، محمد مسلمی پور، علیرضا آرتا، امید نورافکن، محمد آقاجان پور، محمد مهدی خانی، مهدی قائدی، وحید نامداری(ابوالفضل رزاق پور)، امیر روستایی(رضا جبیره)، سینا زامهران و محمدرضا آزادی(محمد خدابنده لو).
شبک**ورزشی**3783**1392
کد N2121255

وبگردی