آفتاب
محمدرضا بادامچی:

موانع بیرونی باعث شد عملکرد مجلس دهم مطابق انتظار مردم نباشد

موانع بیرونی باعث شد عملکرد مجلس دهم مطابق انتظار مردم نباشد

تهران-ایرناپلاس- یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر عملکرد مجلس دهم مورد قبول مردم نبوده، نه به‌دلیل ناکارآمدی نمایندگان، بلکه به‌دلیل موانع خارج از مجلس است.

محمدرضا بادامچی، نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با ایرناپلاس در ارزیابی‌اش از عملکرد مجلس دهم و همچنین فراکسیون امید اظهار کرد: ما تلاش کردیم، اما اگر نتوانسته‌ایم به آنچه وعده داده بودیم، عمل کنیم، به‌دلیل مشکلات خارج از مجلس است.

او توضیح داد: مشکلات ما ساختاری است. بسیاری از مسائل هست که در دست نمایندگان مجلس نیست و خارج از اختیارات نمایندگان است. به‌عنوان نمونه، در تصویب لوایح مربوط به FATF مجلس تلاش خود را کرد، اما باقی کار در دست مجلس نبود. بیرون از مجلس مانع درست کردند و ما دیگر کاری از دستمان برنمی‌آمد، جز بیان تذکر.

بادامچی با بیان اینکه «ما در مجلس تلاش کردیم آنچه قانون حکم کرده، انجام دهیم، اما همه‌چیز در اختیار ما نیست» افزود: بسیاری از گره‌‌ها خارج از مجلس درست می‌شود که خارج از اختیارات نمایندگان مجلس است. موانع بیرون از مجلس باعث شده عملکرد مجلس دهم آن‌طور که مردم انتظار داشتند، نباشد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر مشکلات ما به دلیل ضعف‌های ساختاری است. باید این موانع برطرف شود تا هر نهاد و دستگاهی در جای خود مؤثر و کارآمد باشد.

بادامچی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی‌اش از انتخابات مجلس آینده چیست و آیا لیست اصلاح‌طلبان مانند دور گذشته می‌تواند موردقبول مردم واقع شود گفت: من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم؛ کار سختی است.

**اداره کل اخبار چندرسانه ای**ایرناپلاس**
کد N2120834

وبگردی