آفتاب
پس از پنج روز برف و باران/

هوای آفتابی در انتظار مازنی ها

هوای آفتابی در انتظار مازنی ها

ساری-ایرنا- هوای استان مازندران پس از حدود پنج روز بارش شدید باران و برف از عصر امروز اول فروردین ماه با فروکش کردن بارش ها صاف و آفتابی می شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: براساس نقشه های پیش یابی از عصر امروز پنجشنبه اول فروردین ماه از میزان ناپایداری کاسته می شود و جریان هوا به سمت صاف شدن پیش خواهد رفت.
محمدرضا رضوی روز پنجشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا افزود : براساس پیش بینی هوای استان از عصر امروز تا اواخر وقت روز شنبه سوم فروردین ماه صاف و آفتابی و دمای هوا افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود که چهارم و پنجم فروردین ماه ( هفته آینده) سامانه ناپایداری بار دیگر به این خطه شمال کشور برگردد که میزان بارش ها با قدرت سامانه قبلی نخواهد بود.
وی اثرات این سامانه را بارش باران در دشت و برف در ارتفاعات بیان کرد و پیش بینی کرد تا سطح جاده ها در ارتفاعات نیز به دلیل بارش برف لغزنده شود.
وی حجم بارش باران پنج روز اخیر در مازندران به خصوص در مناطق شرقی را بیش از 150 میلمتر اعلام کرد که در سه دهه اخیر این میزان بارش در اواخر زمستان بی سابقه بود.
براثر بارش باران و برف که از یکشنبه هفته گذشته شروع و به صورت پراکنده هم اکنون نیز در برخی مناطق شرقی و مرکزی مازندران ادامه دارد باعث خسارت به 1500 واحد مسکونی شهری و روستایی و مرگ سه نفر شده است.
همچنین بارش باران و برف باعث ریزش کوه درراه آهن شمال در مسیر زیرآب به شیرگاه شد که این محور را از سه روز گذشته تاکنون مسدود کرد.
6982/1899
کد N2120529

وبگردی