آفتاب
فرمانده نیروی انتظامی:

سوانح چهارشنبه آخر سال 50 درصد کاهش داشت

سوانح چهارشنبه آخر سال 50 درصد کاهش داشت

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش 50 درصدی سوانح و حوادث در چهارشنبه آخر سال امسال گفت: تامین امنیت، آرامش و آسایش مردم اولویت و راهبرد پلیس در سال 98 است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در حاشیه رزمایش نوروزی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد با سعادت حضرت امیر المومنین علی (ع) و فرارسیدن بهار طبیعت اظهار داشت: قرارگاه نوروزی پلیس از 25 اسفندماه سال جاری فعال شده است و تا پایان هفدهم فروردین 98 فعال خواهد بود.
وی با اشاره به آماده باش نیروی های پلیس برای خدمات دهی به مردم افزود: همکارانم در اقصی نقاط کشور اعم از مرزهای خاکی، آبی تا جاده ها، محورهای مواصلاتی و همچنین در جای جای شهرها و روستاها حضور دارند.

*آماده باش 200 هزار نفری پلیس
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در این ایام بیش از 200هزار نفر از کارکنان برای انجام مأموریت بزرگ تأمین نظم و امنیت در آماده باش هستند. همچنین بیش از 35هزار نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی در محورهای مواصلاتی و جاده ها فعالانه ایفای نقش می کنند.
سردار اشتری خاطر نشان کرد: برای تأمین نظم و امنیت در این ایام علاوه بر فعالیت متداول مراکز انتظامی و کلانتری ها، ایستگاه های ثابت و سیار پلیس در محلات مستقر می شوند.
وی با اشاره به تمهیدات پلیس تهران بزرگ عنوان کرد: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز برای ایام نوروز تمهیدات ویژه ای پیش بینی کرده است تا پلیس در تمام محلات شهر حضور داشته باشد.

* سوانح چهارشنبه آخر سال کاهش یافت
عالی ترین مقام انتظامی کشور به موضوعات چهارشنبه آخر سال (شب گذشته) اشاره و بیان کرد: جا دارد از همکاری مردم عزیز به ویژه جوانان با نیروی انتظامی تشکر کنم، چراکه امسال شاهد حوادث و سوانح کمتری نسبت به سال های قبل بودیم.
وی یاد آور شد: به طور میانگین میزان سوانح و حوادث در چهارشنبه آخر سال امسال نسبت به سال گذشته 50درصد کاهش داشته که البته در برخی از شهرها این میزان در حدود 80 درصد بوده است.
سردار اشتری تاکید کرد: همکارانم برای تأمین امنیت در ایام نوروز و روزهای پایانی سال، از یک ماه گذشته تا کنون با اقدامات پیشگیرانه و پیش دستانه و حضور پر رنگ در تمام نقاط و معابر ایفای نقش کردند.

*برخورد با رانندگان حادثه ساز
وی در پاسخ به سوالی درباره رفتار پلیس با رانندگان پرخطر اظهار داشت: به رانندگان عزیز توصیه می کنم حتما با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و جدا از سرعت و سبقت غیر مجاز و یا حرکات و تخلفات پر خطر و حادثه ساز پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: خواب آلودگی یکی از دلایل وقوع تصادفات است و توصیه می شود رانندگان پس از هر 2 ساعت رانندگی، 15 دقیقه استراحت کنند؛ ما قطعا با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز و پر خطر شوند، برخورد می کنیم
سردار اشتری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اولویت پلیس در سال 98 چیست؟ گفت: تامین امنیت، آرامش و آسایش مردم اولویت دار ترین راهبرد نیروی انتظامی است.
وی خطاب به مردم خاطر نشان کرد: اپراتورهای سامانه تلفنی 197 و 110 در این ایام نیز پاسخگو هستند و از مردم می خواهیم گزارش های خود را با این سامانه ها در میان بگذارند.
اجتمام**7029*2025
کد N2120117

وبگردی