آفتاب

گزارش دوم تصویری گردهمایی همبستگی با مردم بحرین و یمن در میدان الواثق ( میدان شهداء ) بغداد

گزارش دوم تصویری گردهمایی همبستگی با مردم بحرین و یمن در میدان الواثق ( میدان شهداء ) بغداد

در گزارش دوم گردهمایی که ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین در میدان الواثق ( شهدای) بغداد برپانمود ، شاید می بایست به نکاتی چند که این جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین از طریق وبسایت رسمی خود (وبسایت 14 فوریه به زبان عربی و فارسی در خصوص فعالیت هایی سیاسی و حقوقی گروه های معارض بحرینی منتشرکرده ، اشاره نماییم ، که در راس همه آنها این ائتلاف 14 فوریه بحرین قرار دارد.

این جنبش (ائتلاف 14 فوریه) به شکل فعال و گسترده ای در شکل گیری و به وجود آوردن انقلاب 14 فوریه مردم بحرین نقش داشته و دارد و حضور پر رنگ امنیتی ، سازمانی و جنبشی خود را در میدان عمل ، حتی در خارج از بحرین توسط رهبران و پیشگامان و طلایه داران انقلابی و مکتبی خود دارد ، بارها نشان داده است.

باید به این نکته اشاره شود که حضور مهم و جالب جریان عمل اسلامی و رییس دفتر سیاسی آن ، جناب آقای دکتر راشد الراشد ، که از مهمترین و برجسته ترین رهبران گروه های معارض و انقلابی بحرینی است و خواستار سرنگونی حکومت آل خلیفه می باشد ، حائز اهمیت بوده و دلیل آشکاری براین نکته می باشد.

اقدام ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه ، در اعلام رسمی آغاز به کار سیاسی ، حقوقی و دیپلماتیک خود از پایتخت عراق ، بغداد که بیش از سه ماه پیش انجام شد ، و یا از طریق دفترخود در بیروت که آن نیز بیش از سه ماه قبل به مدیریت  رییس دفتر سیاسی ، مبارز و مجاهدش آقای دکتر ابراهیم العرادی افتتاح شد ، دلیل آشکار ، مبارک و سازنده ای برای ایجاد مانع و دست اندازی در اقدامات دیپلماتیک ، حقوقی و سیاسی رژیم اشغالگر و جنگ طلب آل خلیفه می باشد.

همچنین ایجاد ارتباطات عمومی در میان اقشار گوناگون ، شخصیت ها و نخبگان جهان اسلام و عرب و منطقه و بین المللی  ، مخصوصا در زمینه های حقوقی و نشان دادن حقایق بحرین به سازمان های حقوق بشری و جامعه جهانی از دیگر اقدامات این جنبش می باشد.

شایان ذکر است ، که کار سیاسی ، حقوقی و دیپلماتیک را نمی توان در یک گروه صرف سیاسی مخالف خلاصه نمود ، پس واجب است تا تمامی گروه های معارض برانداز بحرینی رژیم آل خلیفه ، فعالیت های خود را در زمینه های سیاسی ، حقوقی و دیپلماتیک افزایش داده تا اینکه دستاوردهای لازم آن را در سطح منطقه ای و بین المللی به دست آورند.

اما ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه ، پرچم داری فعالیت های سیاسی خود را به شکل رسمی و مخصوصا در بعد خارجی آن ادامه داده است ، ابعاد موفقیت گردهمایی بغداد در محل هتل الرشید که با حضور چشمگیر مقامات و شخصیت های سیاسی و جهادی عراقی و برخی از شخصیت های عربی برگزار شد ،گویای این مطلب می باشد. ائتلاف 14 فوریه ، اعلام می کند فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود را به عنوان یک جریان سیاسی معارض خارج از مرزهای بحرین با قدرت هرچه تمام تر ادامه خواهد داد و ظرفیت این فعالیت ها با تاسیس دفتر ویژه در پایتخت لبنان ، بیروت افزایش یافته است ، و با برپا نمودن یک گردهمایی فرهنگی و همبستگی بزرگ در بغداد که روز جمعه گذشته 15 مارس 2019 میلادی( برابر با 24/12/97 شمسی) با حضور نخبگان سیاسی و جهادی عراقی و عربی برگزارگردید ، ادامه یافته است . تمامی این ها یک معنا و یک پیام روشن برای تمامی آزادی خواهان بحرینی دارد و آن این که ائتلاف14فوریه می تواند به عنوان یک سفیر حقیقی و موثر در صحنه سیاسی و عربی به همراه سایر گروه های مقاومت دیگر نقش ایفا نماید.

این حضور سیاسی ائتلاف 14 فوریه تاکید مجددی است بر اینکه سیاست مصادره میدان سیاسی ، حقوقی و دیپلماتیک به نفع خود و تلاش برای از صحنه به در کردن و منزوی نمودن سایر گروه ها و جریان ها غیر قابل بازگشت می باشد.

اما آنچه که مربوط به این گردهمایی اخیر می باشد ، اول آنکه موضع گیری سرتیپ ابوآلاء الولائی را که به جانب داری از موضع انقلابی ائتلاف 14 فوریه و اعلام حمایت و پشتیبانی از آن  پرداخت را ارج می نهیم ، و این موضع گیری وی پس از فشارهای گسترده رژیم آل سعود و رژیم خودکامه آل خلیفه و دولت امارات بر حکومت بغداد به منظور دور ساختن ائتلاف 14 فوریه و همچنین جوانان انقلابی 14 فوریه بحرینی از بغداد اتخاذ گردید . پاسخ کوبنده و لرزاننده ستمگران منطقه از جانب دبیرکل گردان های سید الشهداء (ع) در مقدمه سخنانش چنین می باشد : (امروزهنگامی که می خواستم  به این جلسه گرانسنگ  بیایم ، خبری را شنیدم که در آن آمده بود ، که سعودی ها ، یعنی دولت سعودی که قسمتی از کشورهای منطقه خلیج فارس است ، از دولت عراق خواسته ، که  مجاهدان ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین را از عراق بیرون نمایند ، اما من به آنها می گویم ، جوانان 14 فوریه ، در پناه و حمایت مقاومت هستند و هیچ قدرتی نمی تواند آنان را از سرزمین عراق بیرون کند و کشور عراق وطن دوم آنان است).

همچنین ایشان از جانب تمامی شرکت کنندگان در این گردهمایی ، از نیروهای سپرجزیره خواست تا از بحرین عقب نشینی نمایند. دبیرکل گردان های سید الشهدا ء ( ع) عراق ، با اشاره به اعطای تابعیت بحرینی به برخی از بازماندگان حزب بعث صدام گفت : ( پناه دادن به قاتلان و فداییان صدام ، و عناصر امنیتی و اطلاعاتی رژیم معدوم بعث ، تابعیت دادن به هزاران نفر از اتباع پاکستانی ، یمنی ، سوری که اکثرا ، گرایش های طایفه ای و مذهبی تند و مشخصی دارد چه معنایی می تواند داشته باشد ؟ این یک جنایت انسانی است ، بلکه یک جنایت جنگی بر علیه مردمان آن سرزمین است).

همچنین می بایست سخنان آقای شیخ عامر البیاتی ،سخنگوی مرکز فتواء عراق (در الفتوی العراقیه) و عضو دبیرکلی مجمع وحدت اسلامی عراق را که شرح زیر به ایراد سخن پرداخت را بستاییم :

(جناب مفتی جمهوری عراق ، دکتر شیخ علامه مهدی بن احمد الصمیدعی ، مرا به نیابت از خود به این اجتماع باشکوه در بغداد اسلامی و عربی فرستادند ، از سرزمین عراق ، سرزمین رافدین و اسلام ، سرزمین سواد و جمجمه جهان عرب و اسلام به سویتان آمده ام.

خداوند عزوجل می فرماید : ( اگر او را یاری کنید ، خداوند نیز شما را یاری خواهد رساند وگام های شما را استوار می گرداند ).

خداوند به خاطر موضع گیری و احساس شرافتمندانه و قهرمانانه شما نسبت به برادرانتان در بحرین و یمن جزای خیر دهد ، از خداوند علی قدیر خواستارم تا ما را کلید های گشایش بر قفل های شر و ستم بدخواهان قرار دهد و به رژیم سعودی و امارات می گویم چرا هواپیماهای جنگی ، جنگ جویان و دست نشاندگانتان را به سرزمین قدس عزیز اعزام نمی کنید ، تا با آن رژیم صهیونیستی را که در فلسطین عزیزجان مسلمانان را می گیرد را مورد حمله قرار دهید؟ گوش شما ها از نصیحت های آنان پر شده و آنان به شما القاء می کنند که دشمنان شما ، همان مردمان بی گناه هستند ؟ شما حکومت خود را به غیر از مردمانتان از کجا آورده اید ؟. به حاکم بحرین می گویم بنزین بر آتش نریز، این ها مردمان کشور تو هستند که حقوق اساسی خود را می خواهند و به تکلیف خود عمل می نمایند . بر تمامی ما واجب است تا مردم بحرین را به خاطر بلا و مصیبتش یاری رسانیم و مردم یمن را نیز فراموش نکنیم . پیامبر اکرم ( ص) می فرماید : ( اهل یمن، قلب هایی بسیار نرم و دل هایی سرشار از مهربانی دارند ) آیا آنها مستحق چنین حمله ها و بمباران های پراکنده و وحشیانه هستند ، یا این که با این بمباران ها می خواهند تا پایمردی و ایستادگی مردم بحرین و یا فلسطین و یا مردم یمن را بشکنند؟. ومی گویم با توفیق و تایید الهی در کنار مردمانمان می ایستیم ، ظلم و ستم بر مردمانتان کافی است ، ظلم و ستم کافی است ، ظلم و ستم کافی است ، ظلم و ستم کافی است ، ( اگر خدا را یاری کنید ، او نیز شما را یاری می رساند ) این همان یاری خداست که کودکان را در یمن می کشید ؟! و یا اینکه آنها را محاصره و تحریم کرده اید ؟! مروت و مردانگی کجاست ؟! انسانیت کجاست ؟! غیرت و حمیت عربی کجاست ؟! اسلام و مسلمانی کجاست ؟! این ها همگی از شما بری و گریزان هستند و شما نیز از آنها بری وگریزان می باشید و خداوند مجاهدان را با دادن خون هایشان نصرت و یاری می بخشد.

پس از آن آقای سید محمد الطبطبائی ، نماینده گروه ( عصائب اهل الحق ) عراق به ایراد سخن پرداخت و گفت  : ( قانون اساسی بحرین صریحا اعلام می نماید که دین اسلام ، دین رسمی کشور و منبع اصلی قانون گذاری در آن می باشد . و در پی آن آزادی بیان و عقیده ، عدم هتک حرمت اماکن مذهبی و عبادی و انجام آزادانه آیین های مذهبی را محترم شمرده است ، همچنین آزادی اندیشه و انتشار آن را مشروط به اینکه اعتقادات اساسی و اسلامی را مورد تردید و یا توهین قرار ندهد ، مشروع دانسته است ، با توجه به آنچه که در قانون اساسی و موارد دیگر از آن تصریح شده است ، آیا اماکن مذهبی و عبادی در بحرین محافظت شده است ؟ آیا مردم بحرین در انجام آیین های دینی و مذهبی خود بدون استفاده رژیم از نیروهای ضد شورش و متجاوزان سپر جزیره  آزاد هستند ؟؟! آیا معترضان که به صورت مسالمت آمیز عقیده خود را بیان می کنند با سرکوب مواجه نمی شوند ؟ تمامی اینها سوالات بسیاری است که نیاز به پاسخگویی دارد . و پاسخ آن در پیوستن ما به خواسته های ضروری و حمایت از مردم مظلوم بحرین در کشورشان است که خواستار خروج فوری و بدون قید و شرط نیروهای سپر جزیره و رها شدن از سلطه ستمگران هستند.

به برادرانم که از بحرین به نزد ما در عراق آمده اند متذکر می شوم که ما به رسول الله ( ص ) اقتداء می کنیم که هنگامی که به خاطر ظلم و تعدی پیروان و حکام قریش مجبور به ترک مکه شد به او پناه دادند ، بنابر این حاکمان بحرین ، همان پیروان قریش هستند و راه و روش پیامبر (ص) الگو و راه و روش ماست (ولكم في رسول الله قدوة حسنة) {و در راه ، روش و سیره پیامبر برای شما مسلمانان نمونه و الگوی نیکویی قرار داده شده است } ،خانه ها ، خودمان و دارایی هایمان در اختیار شما  فرزندان و مجاهدان و مهاجران بحرینی می باشد.

آقای طبطبائی با اشاره به نمونه هایی از اقدامات انقلابیون در سراسر جهان و مخصوصا تصویری از مبارزه امام حسین ( ع) با ظلم و ستم و سلب نمودن حقوق شهروندان ، اضافه کرد: مهمترین و قوی ترین چیزی که ستمگران را تهدید می کند ،مرگ است ، اما مردمان انقلابی ، ایستادگی و عزم راسخ برایشان از همه چیز مهم تر است و به مصداق این آیه شریفه که می فرماید : (وأعدو لهم ما أستطعتم من قوة ومن رباط الخيل ترهبون به عدو الله وعدوكم) هر نیرویی در قدرت دارید ، برای مقابله با آنها [دشمنان] ، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد) ، تا به وسیله آن ، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید!).

ما باید همواره برای مقابله با دشمنان آماده و هوشیار باشیم. پس هنگامی که پادشاهی شر سعودی ، چند سال قبل از آن تصمیم گرفت تا نیروهای خود را به بحرین و یمن ارسال نماید ، دریافته بود که این تصمیم ممکن است باعث ایجاد تنش میان خود و کشورهای غربی مانند آمریکا و انگلیس گردد که از تروریسم حمایت و پشتیبانی می نمایند. همچنین به خوبی فهمیده بود که تغییر در اوضاع داخلی یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ، ممکن است تبعات منطقه ای بزرگی را به همراه آورده و دایره نفوذ کشورهای استکباری را تنگ تر گرداند و آمریکا را به خاطر رعایت نکردن حقوق بشر در یک باتلاق دیگر و غیر قابل تصوری فرو ببرد.

وی در قسمت دیگری از سخنانش اضافه کرد : سکوت کشورهای عربی و بانیان مداخله نظامی آل سعود و امارات در بحرین ، چشم انداز آینده جهان عرب را تیره و تار کرده اند ، علاوه بر آن در همین حال این مداخله گری ها و شرکت جستن در این ائتلاف به منظور تجاوز گری به یمن ، باعث ایجاد چالش و خطری جدی برای سعودی ها و متحدانشان شده است ، مخصوصا در سایه ی حکومت حاکمان کنونی آن ، ما خواهان آزادی تمامی دستگیرشدگانی هستیم که بدون هیچ گناه و با زور وتهمت دستگیر شده اند.

همچنین آقای سید حامد الجزائری ، جانشین سرایا الخراسانی عراق اینگونه ایراد سخن پرداخت : حرکت قهرمانانه ای که از میدان ( اللولوه ) بحرین و یا میدان شهدا شکل گرفت را گرامی می داریم ، کما اینکه این همایش با شکوه همبستگی در میدان الواثق بغداد را که نفس برگزاری آن نیز برای یادبود و تکریم شهدای والامقام است را گرامی داشته و به مردم بحرین و مردم یمن می گوییم ، شما همچنان در راه حق و جهاد قدم نهاده اید همانگونه که امام حسین (علیه السلام) در این راه قدم نهاده بود.

بله ، شهداء ، قهرمانانی هستند که خود را در راه حق و حقیقت فدا کردند و همراه آنان زندانیان دربند زندان های ستمگران نیز چنین کرده اند و هرگز در برابر ستمگران و سرکشان  با وجود همراهی کشورهای حامی ظلم از آنها سر فرو نبرده و خم نشده اند. دراینجا وسایل ارتباط جمعی تصویری و مجازی برای پوشش این گردهمایی همبستگی در میدان حضور دارند. جوانان آزاده عراقی و مجاهدان قهرمان از تمامی گروه های مقاومت و حشد الشعبی مقدس میدان را پر کرده اند که این حرکت آنها قابل ستایش و تقدیر است.

در پایان می بایست تشکر فراوان خود (جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه – وب سایت 14 فوریه بحرین ) را از برگزار کنندگان این گردهمایی که با موفقیت هرچه تمام تر برای دفاع از بحرین و یمن و در هشتمین سالگرد جنگ افروزی و اشغالگری آل سعود در بحرین ، برگزار گردیده ابراز نموده ، و سرتعظیم برای حضور پر شورگروه های مختلف حشد الشعبی مقدس (بسیج مردمی عراق) فرود می آورم ، همچنین مراتب تقدیر و تشکر خود را از حضور به جا و دلگرم کننده علماء و شخصیت های دینی و سیاسی و تمامی خبرگزاری ها و خبرنگاران و وسایل ارتباط جمعی و کانال های ماهواره و در راس همه آنها شبکه ماهواره ای ( الاتجاه ، المیادین ، المنار و العهد) به منظور پوشش زنده این رویداد مهم اعلام می داریم . والسلام علیکم ورحمته الله و برکاته.    

24 فوریه
کد N2120061

وبگردی