آفتاب
فرمانده قرارگاه لشکر 58 ذوالفقار خبر داد:

امداد رسانی ارتش به مسافران نوروزی گرفتار در برف

امداد رسانی ارتش به مسافران نوروزی گرفتار در برف

تهران- ایرنا- فرمانده عملیاتی لشکر 58 تکاور واکنش سریع شاهرود گفت: بیش از 300 نفر از مسافران نوروزی که در برف و بوران مانده اند در مهمانسراها و مساجد یگان های ارتش مستقر در شاهرود و 40 دختر اسکان داده شدند.

امیر سرتیپ دوم «علیرضا فخرآبادی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا، اظهارداشت: با بارش برف سنگین از روز گذشته در استان گلستان و سمنان، تردد مسافران نوروزی در محورهای مواصلاتی آزادشهر به شاهرود بسیار مشکل شد که با درخواست فرمانداری شاهرود دو تیپ 158 و 258 وارد عملیات امدادرسانی شدند.
فرمانده قرارگاه لشکر 58 ذوالفقار با اشاره به مسدود شدن راه های منطقه خوش ییلاق گفت: برابر درخواست مسوولین شهری استان بلافاصله گردان های امدادی تیپ 158 و تیپ 258 با تجهیزات و نیروی انسانی مجرب به مناطق و جاده های برفی اعزام و به خانواده هایی که در محورهای مختلف مانده بودند، امداد رسانی کردند.
امیر فخرآبادی عنوان کرد: تمامی خانواده ها، مسافران و زائران حضرت امام رضا (ع) که با کمک نیروهای ارتش امداد رسانی شده اند به منظور اسکان موقت به مساجد کوی های سازمانی و مهمانسراها منتقل شده اند.
وی تصریح کرد: خودروهای تاکتیکی به همراه تجهیزات امدادی، نیروی انسانی مجرب، پتو، غذا و اسکان مناسب از جمله خدمات تیپ 158 و 258 نیروی زمینی ارتش در اختیار مسافران گرفتار در برف و بوران سنگین قرار گرفت.
فرمانده لشکر 58 خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایام نوروز را در پیش داشتیم و همچنین برابر اعلام سازمان هواشناسی که شرایط جوی نامناسبی در منطقه پیش بینی شده بود، نیروهای امداد و نجات تیپ های 158 و 258 آماده بودند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.
امیر فخرآبادی یادآور شد: برقراری تامین امنیت در کنار طرح های مردم یاری، امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را یکی از ارتش های منحصر به فرد در منطقه تبدیل کرده است.
سیام*9612*2021**
کد N2119429

وبگردی