آفتاب
رئیس سازمان حج و زیارت:

منتظر بازگشایی مرز خسروی از فروردین 98 هستیم

منتظر بازگشایی مرز خسروی از فروردین 98 هستیم

کرمانشاه- ایرنا- معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد؛ با مساعدت دولت عراق از فروردین سال آتی شاهد بازگشایی مرز خسروی و تردد زائران عتبات عالیات از این مسیر باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا،«علیرضا رشیدیان» شامگاه شنبه در دیدار با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه که در مهمانسرای استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به نیازمندی که برای سفرهای زیارتی در کشور وجود دارد و همچنین پیگیری های استاندار کرمانشاه در سطح ملی، بازگشایی مرز خسروی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: سفر اخیر رئیس جمهوری و هیات همراه به عراق و رایزنی هایی هم که ایشان در دیدار با مسئولان و مقامات این کشور داشت نیز باعث شد تا مقدمات بازگشایی مرز خسروی مهیا و نیروهای امنیتی این کشور نیز در بازدیدهایی که از طول مسیر خسروی به سمت بغداد انجام دادند شرایط امنیت آن را مطلوب ارزیابی کردند.
رشیدیان یادآور شد: تائید رسمی بازگشایی خسروی ممکن است چند روزی به زمان نیاز داشته باشد چرا که این موضوع ابتدا و پس از تائید ارتش عراق به هیات نخست وزیری رفته و پس از تائید این مرجع، موضوع به وزارت خارجه گزارش و آن ها نیز به سفارت ایران اعلام می کنند.
رئیس سازمان حج و زیارت در عین حال ابراز امیدواری کرد با توجه به اجرایی شدن لغو دریافت روادید از 15 فروردین، همزمان نیز شاهد بازگشایی مرز خسروی و آغاز تردد زائران عتبات عالیات باشیم.
وی گفت: از آن جایی که این بار احتمال بازگشایی مرز خسروی بالاست از هم اکنون به فکر فراهم کردن زیرساخت ها و مقدمات کار نظیر پیش بینی مسیرهای تردد، راه اندازی ایستگاه ها، نصب دوربین و سایر اقدام های لازم هستیم تا به محض اعلام رسمی بازگشایی مرز، وقفه ای در کار تردد زائران ایجاد نشود.
رشیدیان همچنین به ظرفیت خوب شهرستان قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی اشاره کرد و گفت: هتل های این شهرستان و وجود بزرگترین پایانه مرزی خاورمیانه می تواند علاوه بر تسهیل در عبور و مرور زائران، باعث توسعه و پیشرفت این منطقه مرزی و تاریخی شود.
معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در صورت بازگشایی مرز خسروی زائران از نقاط مختلف کشور می توانند به وسیله قطار سفری ایمن و ارزان به شهر کرمانشاه داشته باشند و سپس با اتوبوس به پایانه مرزی برای سفر به عراق و زیارت حرم شریف ائمه اطهار(ع) عزیمت کنند.
وی تصریح کرد: علاوه بر آن زائران عراقی نیز برای سفر به ایران برای زیارت مشهد مقدس و همچنین بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری کشورمان از مرز خسروی می توانند تردد کنند که در وقت و هزینه نیز برای آن ها به صرفه تر خواهد بود.
رشیدیان در پایان گفت: همچنان و با جدیت موضوع بازگشایی مرز خسروی را پیگیری می کنیم و امیدوارم با کمک دولت عراق در آینده نزدیک شاهد تحقق این مهم باشیم.
7458/8066
کد N2117456

وبگردی