آفتاب
در اتفاقی معجزه آسا؛

تیم کریکت بنگلادش از حمله تروریستی نیوزیلند جان بدر برد

تیم کریکت بنگلادش از حمله تروریستی نیوزیلند جان بدر برد

تهران- ایرنا- اعضای تیم ملی کریکت بنگلادش روز جمعه در حالی که در راه مسجد شهر کرایست چرچ نیوزیلند بودند، از حمله تروریستی مرگبار که در جریان آن 50 نفر کشته شدند، مطلع شده و جان سالم به در بردند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، «نظام الدین چودهوری» مدیر اجرایی فدراسیون کریکت بنگلادش در این باره گفت: تیم ما برای به جا آوردن نماز جمعه، به سمت مسجد می رفتند که حمله پیش از رسیدن تیم به محل حادثه اتفاق افتاد.
«خالد مسعود» کاپیتان این تیم گفت: تمامی اعضای تیم در سلامتی کامل به سر می برند.
خبرنگار همراه تیم ملی کریکت بنگلادش نیز که بنا به اظهار وی در زمان وقوع این حادثه تروریستی در بوستان «هاگلی پارک» واقع در نزدیک مسجد محل واقعه بوده، از مهلکه تروریستهای مسلح، نجات یافته است.
«تمیم اقبال خان» تیم کریکت بنگلادش در این باره ضمن درخواست از مردم برای آن که آنها را در نمازهایشان فراموش نکنند، گفت: تیم از تیراندازی جان سالم به درد برد.
حادثه دهشتناک حمله به مساجد «نوورد» و «نور»، بازی بین تیم ملی کریکت نیوزیلند و بنگلادش که قرار بود روز شنبه به وقت محلی برگزار شود را لغو کرد و بنگلادشی ها بامداد شنبه راهی کشورشان شدند.
این حمله که همزمان با اقامه نماز در شهر کرایست ‌چرچ نیوزیلند روی داد، 50 کشته و 48 زخمی به همراه داشت.
«جاسیندار آردن» نخست وزیر نیوزیلند در پی این حمله های مسلحانه با اعلام این که «مهاجم یک شهروند استرالیا، تروریست راستگرا و وحشی بوده و دستگیر شده است، از این روز به عنوان «یکی از تاریک ترین روزهای کشورش» نام برد.
به گفته شاهدان، فرد یا افرادی که لباس نظامی پوشیده بودند روز جمعه وارد مسجد النور و نوورد شهر کرایست چرچ واقع در جنوب شرقی نیوزیلند شده و اقدام به تیراندازی به سوی نمازگزاران کردند.
دولت نیوزیلند در پی این حادثه فعالیت تمامی مساجد این کشور را به دلایل امنیتی تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.
شبس**9363**1859
کد N2116522

وبگردی