آفتاب

بیانیه گام دوم برای این است که انقلاب به حداقل‌ها بسنده نکند

بیانیه گام دوم برای این است که انقلاب به حداقل‌ها بسنده نکند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: بیانیه گام دوم برای این است که انقلاب به حداقل‌ها بسنده نکند زیرا انقلاب و تفکر انقلابی به قله‌ها نگاه می‌کند. به همین خاطر رهبری از جهش و ارتقا صحبت می‌کند و از رسیدن به قله سخن می‌گویند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سعید جلیلی ظهر امروز طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: ملت ایران با اجابت دعوا خدا و پیامبر، چهل سال پر افتخار را پشت سر گذشته است و حتی دشمنان اعتراف می‌کنند حقایق قرآنی در مورد ملت ایران محقق شده است. هفت هزار میلیارد دلار هزینه می‌کنند اما پس از آن همه هزینه و لشکرکشی، رئیس رژیم امریکا وقتی می‌خواهد به عراق برود، شبانه برود، شبانه هم برگردد و کسی از او استقبال نکند.

هر کس از آحاد ملت باید نسبت خود را با گام دوم انقلاب مشخص کند

وی با بیان اینکه آنها می‌بییند با ملت ایران و عراق با چه قدرتی با یکدیگر روابط دارند، اظهار داشت: آنها می‌بییند ملت ایران با افتخار مسیری را طی کرده است که امروز می‌خواهد گام دومش را بردارد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با طرح این سوال که چه باید کرد؟ تصریح کرد: اینکه رهبری گام دوم انقلاب را نشان می‌دهند حاکی از این است که من و شما و هر کس از آحاد ملت باید نسبت خود را با گام دوم انقلاب مشخص کند. قبل از آنکه باید وظیفه دیگری را مشخص کنیم باید مشخص کنیم نقش ما در این حرکت چیست و چه تاثیرگذاری‌ای می‌توانیم برداشته باشیم.

گام دوم برای این است که انقلاب به حداقل‌ها بسنده نکند

جلیلی با بیان اینکه گام دوم برای این است که انقلاب به حداقل‌ها بسنده نکند، خاطرنشان کرد: انقلاب و تفکر انقلابی به قله‌ها نگاه می‌کند. به همین خاطر رهبری از جهش و ارتقا صحبت می‌کند و از رسیدن به قله سخن می‌گویند. ما حرکت بزرگی انجام دادیم و به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کنیم و راضی نمی‌شویم. این مسئله بسیار مهم است که بدانیم اگر این موفقیت را در سال‌ها داشتیم مرهون چه بوده است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما بر این مبنا پیروز شد که مردم خودشان را در آن شریک دانستند، ابراز داشت: در دفاع مقدس چرا توانسیم در برابر همه دنیا بایستیم؟ زیرا بستر حضور را برای مردم مردم فراهم شد و مردم توانستند نقش‌آفرین باشند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: یکی از تفاوت‌های اندیشه اسلام با سایر اندیشه‌ها این است که اگر کارویژه‌هایی برای مسئولان و دولتمردان معین می‌‌کند، به معنای آن نیست که از نقش و توان مردم استفاده نکرد. مردم و دولتمردان باید مشترکا در انجام آن وظیفه عمل کنند. 

ادامه دارد... 

کد N2116174

وبگردی