آفتاب

دعوت از وزرا برای حضور در جلسه خبرگان به معنای سوال و استیضاح نیست

دعوت از وزرا برای حضور در جلسه خبرگان به معنای سوال و استیضاح نیست

عضو هیات رئیسه خبرگان گفت: دعوت از وزرا برای حضور در جلسه خبرگان هرگز به معنای سوال و استیضاح نیست. اسمش مهمان مدعو است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام احمد خاتمی عصر امروز بعد از پایان جلسه خبرگان رهبری در نشست خبری اظهار کرد: ما در این اجلاس وزیر اقتصاد و دارایی را به عنوان مهمان مدعو داشتیم. من همین‌جا توضیحی دارم که دعوت از وزیر از سوی خبرگان هرگز به معنای سوال و استیضاح نیست. اسمش مهمان مدعو است.

وی افزود: تاکنون در جلسات خبرگان روسای سه قوه آمدند، سردار سلیمانی هم چند بار آمده است و اینکه گفته شود مجلس خبرگان حق ندارد وزیری را استیضاح کند به نظر می‌رسد توجهی ندارند که سخن از استیضاح نیست، سخن از مهمان مدعو است و در مسائل مهم کشوری و آن مهمان مدعو می‌تواند آری بگوید و بیاید و می‌تواند نه بگویند و نیاید.

عضو هیات رئیسه خبرگان گفت: این مهمان مدعو ما (وزیر اقتصاد) توضیحاتی دادند و اعضای خبرگان هم آماری و دقیق سوال کردند و خود وزیر هم به پخته بودن و اهل نظر بودن خبرگان در رابطه با مسائلی که پرسش می‌شد، معترف بود.

وی تاکید کرد: دیشب هم در ضیافت جلسه بسیار خوبی بود و رییس قوه قضائیه و حدود ۱۸ نفر صحبت کردند و هم برخی مشکلات قضایی را گفتند و هم پیشنهادات سازنده‌ای داشتند که رییس قوه قضائیه خیلی از اعضای این جلسه تشکر کرد.

خاتمی با اشاره به مصوبات جلسه امروز خبرگان اظهار کرد: نطق‌های قبل از دستور ساماندهی شد و از این پس به ترتیب الفبا خواهد بود و هر عزیزی که به نوبت الفبا نوبتش خواهد شد یک هفته قبل به او خبر داده می‌شود و او یا خودش را آماده می‌کند یا نمی‌خواهد صحبت کند که به نوبت بعد داده می‌شود. میزان و مقدار صحبت هم همان ۱۵ دقیقه است و این مساله ساماندهی شد‌.

وی با بیان اینکه بعد از این مساله وارد قانون انتخابات شدیم، تصریح کرد: در قانون انتخابات بر اساس سیاست‌های مقام معظم رهبری، مجلس خبرگان به تجمیع انتخابات رای داد و در این تجمیع گفته شد با یکی از انتخابات‌ها یعنی یا با مجلس یا با انتخابات ریاست جمهوری تجمیع شود و این انتخاب با خبرگان است. این تجمیع رای آورد و هر دو سال یکبار در کشور انتخابات می‌شود.

ادامه دارد...

کد N2115215

وبگردی