آفتاب
روحانی در دیدار رییس جریان حکمت وطنی عراق:

آمریکا همواره به دنبال توطئه برضد ملت‌های منطقه است

آمریکا همواره به دنبال توطئه برضد ملت‌های منطقه است

تهران- ایرنا- رییس جمهوری با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ به ویژه آمریکا همواره به دنبال توطئه و برنامه‌ریزی علیه ملت‌های منطقه هستند، گفت: ایران آمادگی دارد تا همچون گذشته برای حل معضلات منطقه‌ای و توسعه گفت و گوها و تعاملات میان کشورهای منطقه گام بردارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی - روز سه‌شنبه - در دیدار با سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت وطنی عراق با اشاره به اینکه امروز منطقه و جهان به واسطه توسعه علم، فناوری و ارتباطات شاهد تحولات گسترده‌ای است، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا به وظایف خود در برابر ملت‌های دو کشور به خوبی عمل کنیم.
رییس جمهوری با بیان اینکه ایران و عراق نقش مهم و تأثیرگذاری در منطقه ایفا می‌کنند، گفت: باید متناسب با شرایط، آرمان‌ها و اهداف دو ملت و دو کشور برنامه‌ریزی کرده و در راستای توسعه همه جانبه همکاری‌ها و مناسبات تهران – بغداد گام برداریم.

** در مقابل فضاسازی‌های قدرت‌های بزرگ علیه ایران ایستادگی می کنیم
سید عمار حکیم نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از اوضاع اجتماعی، سیاسی و فضای عمومی در عراق، گفت: امروز عراق توانسته است از چالش‌های بزرگ عبور کند و در مسیر بازسازی و توسعه قرار بگیرد و مطمئناً توسعه بیش از پیش روابط و همکاری‌ها با ایران می‌تواند در تسریع این روند، مؤثر باشد.
رئیس جریان حکمت وطنی عراق با اشاره به ضرورت تلاش در راستای حفظ وحدت و انسجام گروه‌های مختلف در عراق، گفت: وظیفه خود می‌دانیم تا در برابر فضاسازی‌ها، زیاده‌خواهی‌ها و تبلیغات گسترده مستکبران و قدرت‌های بزرگ علیه جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کنیم.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه به دعوت رسمی «برهم صالح» رییس جمهوری و عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی - اقتصادی عازم بغداد پایتخت این کشور شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از ورود به بغداد پس از زیارت حرمین شریفین کاظمین به صورت جداگانه با رییس جمهوری، نخست وزیر و «محمد الحلبوسی» رئیس و برخی از نمایندگان مجلس عراق دیدار و گفت و گو کرد.
روحانی همچنین در همایش تجاری با حضور بخش های دولتی و خصوصی ایران و عراق و در نشست با نمایندگان و فعالان سیاسی عراق سخنرانی کرد.
در جریان سفر رئیس جمهوری، هیات های عالیرتبه دو کشور در نشست هایی مشترک و همچنین جداگانه با همتایان خود دیدار و ضمن بررسی آخرین وضعیت توافقات و سطح همکاری ها و فرصت های جدید برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور دوست و همسایه، در حضور دکتر روحانی و نخست وزیر عراق، پنج سند و یادداشت همکاری امضا و بین مقامات دو کشور تبادل شد.
سفر رئیس جمهوری به عراق سه روزه است و فردا – چهارشنبه- به تهران باز می گردد.
سیام**3070**1535
کد N2113893

وبگردی