آفتاب
وزیر فرهنگ :

دهه پنجم انقلاب امید بیشتری به نسل جوان است

دهه پنجم انقلاب امید بیشتری به نسل جوان است

تهران -ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نسل جوانی که در حوزه تولید بازی های رایانه ای پیشرفت کرده اند در دهه پنجم انقلاب می توان به این نسل امیدهای بیشتری داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدعباس صالحی دوشنبه شب در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره بازی های ویدیویی ایران در هتل اوین برگزار شد، افزود: طبق آمار 24 میلیون و 700 هزار نفر ایرانی روزانه به طور متوسط 73 دقیقه بازی می کنند که نشان می دهد ما در چه شرایطی قرار داریم.
وی افزود: این رقم حاکی از زحمت و خدمت شما تولیدکننده های بازی های ویدیویی به شکل مضاعف است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: اینکه از جشنواره قبل تا این جشنواره شاهد ارائه 110بازی به جشنواره بازی های ویدیویی هستیم، نشانگر اقبال بازی سازان ایرانی است، گام های بلندی برداشته اند.
صالحی با اشاره به دیگر جزئیات و برنامه های ارائه شده در این دوره جشنواره هم اظهارداشت: فضای حوزه بازی سازی در ایران خوشبختانه گام به گام در حال پیشرفت است.
عضو کابینه دولت دوازدهم در عین حال، اظهارداشت: زمانی از سینما برای بازی بهره برداری می کردند اما اکنون این روند از بازی به سینما تغییر کرده است.
به گفته صالحی این مهم منشان می دهد مسیر بازی با تاثیرگذاری فرهنگی، کالایی و سرمایه انسانی توام شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: البته راه نرفته بسیار است اما بازی سازان ایرانی سال به سال گام های جهشی را طی کرده اند.
صالحی گفت: البته غیر از حوزه فنی و تکنیکال نیاز به کار بیشتری در حوزه بازی های رایانه ای است و باید در بخش اقتصادی اقدامات زیرساختی و همگرایی را توسعه دهیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: حوزه روایت نیز در بازی های رایانه ای باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد تا بتوان شبکه مطمئن تری در حوزه بازی های رایانه ای داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، رشد و پیشرفت بازی‌های ویدئویی ایرانی، هدف نخست جشنواره بازی‌های ویدئویی ایران بوده و هست. بازی‌سازان با استعداد ایرانی، به سرعت در حال پیشرفتند و این جشنواره فرصتی است که استعدادها و خلاقیت‌های توسعه‌دهندگان بازی از سراسر کشور، به نمایش درآید.
در دوره‌های گذشته، سال به سال شاهد بهبود کیفی و کمّی بازی‌های ایرانی هستیم و این جشنواره امکان رقابت، یاد دادن و یادگرفتن در حوزه بازی‌های ویدئویی را فراهم کرده است.
بنیاد ملی بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: پس از دو بار تمدید مهلت ثبت‌نام، در نهایت ١٤٦ بازی برای رقابت در این جشنواره ثبت‌نام کردند.
از میان ١٤٦ بازی رسیده، ١١١ بازی شمال بازی‌های جدید منتشر شده در سال جاری می‌شوند که برای بردن جوایز جشنواره در بخش اصلی، به ویژه جایزه صد میلیونی بهترین بازی سال، با هم به رقابت ‌پرداختند.
در بخش مورد انتظارترین بازی که امسال به جشنواره اضافه شده است نیز ٢٧ بازی شرکت کرد و در این بخش مردم با تماشای تریلر بازی‌هایی که قرار است در آینده عرضه شوند، جذاب‌ترین و موردانتظارترین پروژه را انتخاب ‌کردند.
بهترین به‌ روزرسانی نیز، دیگر جایزه‌ای است که در این دوره برای نخستین بار به جشنواره افزوده شد در این بخش بازی‌هایی که در گذشته منتشر شده و اخیرا یک به روزرسانی بزرگ داشته‌اند امکان رقابت پیدا کردند همچنین بازی نیز برای حضور در این بخش ثبت‌نام کرده‌اند.
از مجموع این ١٤٦ بازی، ١٢٤ بازی روی سیستم عامل اندروید، ٣ بازی روی سیستم عامل iOS و ١٩ بازی ویژه رایانه‌های شخصی بود.
از نظر تعدد نیز حدود نیمی از آثار یعنی ٧٤ اثر از استان تهران ارسال شده است. ژانر تفننی نیز با ٣٣ بازی، بیشترین ارسالی را داشت.
هشتمین دوره جشنواره بازی های ویدیویی ایران امشب با معرفی و تجلیل از برگزیدگان این رویداد به کار خود پایان داد.
فراهنگ ** 9012 ** 1355 **
کد N2113149

وبگردی