آفتاب

آمار مسمومان مشروبات الکلی در بانه به 29 نفر رسید

آمار مسمومان مشروبات الکلی در بانه به 29 نفر رسید

سنندج - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد مسمومان ناشی از مصرف مشروبات الکلی دست ساز بانه به 29 نفر رسیده است.

سیامک واحدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: در حال حاضر آمار مسموم شدگان مشروبات الکلی بانه به 29 نفر رسیده که یک نفر از این تعداد روز گذشته فوت کرد و 2 نفر دیگر در سنندج بستری هستند و حال یکی از این 2 نفر وخیم گزارش رسیده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 12 نفر از مسموم شدگان دیالیز شده اند، گفت: همچنین تعدادی از این افراد ترخیص شده و تعدادی نیز در بیمارستان بستری و تحت مراقبت هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از روز گذشته تاکنون 2 نفر دیگر از سنندج بدلیل مسمومت ناشی از مصرف الکل به بیمارستان مراجعه کرده اند که یک نفر از آنان جزو مصرف کنندگان مشروبات دست ساز بانه بود و هم اکنون در بیمارستان تحت مراقبت است.
به گزارش ایرنا، مسموم شدگان مشروبات الکلی بانه از 2 روز پیش بدلیل وخامت حال خود به مراکز درمانی مراجعه می کنند که برخی در حال مداوا و برخی نیز ترخیص شده اند.
محمد فلاحی فرماندار بانه نیز روز گذشته از دستگیری یک نفر از عاملان توزیع این مشروبات در بانه خبر داد و افزود: شناسایی و دستگیری سایر عوامل نیز در دستور کار پلیس شهرستان قرار دارد.
هفته پیش در شهرستان بوکان استان آذربایجان غربی نیز 17 نفر بر اثر مصرف مشروبات الکی مسموم شدند و 2 نفر نیز فوت کردند.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7348 / 3034
کد N2112872

وبگردی