آفتاب

کسی پاسخگوی گم شدن 184هزارتن کاغذ وارداتی با ارز دولتی نیست

کسی پاسخگوی گم شدن 184هزارتن کاغذ وارداتی با ارز دولتی نیست

تهران- ایرنا- رییس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران با اشاره به واردات 200 هزار تن کاغذ با ارز دولتی در سال 97 گفت: از این میزان تنها 16 هزار تن توزیع شده است و در این خصوص هم کسی پاسخگو نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هومان حسن پور روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به گفت وگوهای سال گذشته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد کاغذ گفت: خواستار تشکیل کارگروهی برای تخصیص کاغذ در معاونت فرهنگی شدیم، بر این اساس ملاک های مشخصی برای تخصیص کاغذ ایجاد می شد تا بتوانیم توزیع را متمرکزتر و دقیق تر انجام دهیم اما به این نظرات برای نظارت اهمیتی داده نشد.
وی افزود: کاغذی که در بازار وجود دارد با ارز دولتی وارد شده است اما به قیمت دلار روز فروخته می شود و وجود نداشتن نظارت در توزیع و مصرف، این شرایط را به وجود آورده است.
حسن پور با اشاره به اشتباهات تاکتیکی در نحوه تخصیص کاغذ به ناشران گفت: نخست آنکه آمارهای خانه کتاب در خصوص کتاب‌های منتشر شده دقیق نیست و دوم آنکه تخصیص به ناشرانی تعلق می گیرد که تولید کتاب کرده باشند و این مساله حجم بزرگ نقدینگی کاغذ ناشر را از بین می برد اما وزارت فرهنگ و ارشاد با نظارت در مصرف مخالفت کرد.
وی با بیان اینکه وزارت ارشاد بازار کاغذ را از دست داده است اظهار داشت: نمی دانیم کدام نهاد نظارتی تا چه اندازه می تواند در این موضوع دخالت کند.
حسن پور با اشاره به نحوه عملکرد در مرحله تخصیص خاطرنشان کرد: این روند به گونه ای است که پیگیری را غیرممکن می کند در حالیکه لیستی در وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد که از ما می خواهند بر اساس آن پاسخگوی دریافت میزان و مصرف هر ناشر باشیم.
ادامه دارد...
فراهنگ**9211**3009
کد N2112696

وبگردی