آفتاب
وزیر ارتباطات :

جشنواره کودکآنلاین با توجه به نیاز کودکان در جامعه شکل گرفت

جشنواره کودکآنلاین با توجه به نیاز کودکان در جامعه شکل گرفت

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در جمع صاحبان 44 ایده منتخب جشنواره کودکآنلاین و اعضای هیأت انتخاب بخش ایده و داوران گفت: برپایی کودکآنلاین، اتفاقی خوب و نفس‌گیر است که با هدف افزایش تولید محتوا، توجه به نیازهای کودک در جامعه ما و اهمیت پرداختن به این مهم صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمد جواد آذری جهرمی» صبح امروز (شنبه) در جمع منتخبان اولیه جشنواره کودکآنلاین گفت: ماه‌هاست که برپایی جشنواره کودکآنلاین را پیگیری می‌کنم و به نظرم کار اصلی را در این جشنواره صاحبان اثر می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه آثار منتخب برای تولید مورد حمایت قرار می‌گیرند، گفت: عصر امروز کارهایی که شایستگی دارند انتخاب می‌شوند و با پایان بخش اول جشنواره و برپایی آیین انتخاب، آثاری که مورد حمایت قرار می‌گیرند که بتوانند به وب‌سری‌های موفق بدل شوند و فضای مناسبی را برای کودکان و نوجوانان ما فراهم کنند و از این منظر، به اثرگذاری جشنواره امیدوارم.

ابوالحسنی: انیمیشن‌ها باید دارای پیام و قابلیت توسعه باشد
در ادامه این مراسم، رئیس شتاب‌دهنده به عنوان نماینده اعضای هیات انتخاب با اشاره به اینکه کودکآنلاین بستری فراهم کرده تا هر فردی ایده خود را بسازد، گفت: کل بازار انیمیشن 30 میلیارد تومان است که 300 گروه در آن با یکدیگر رقابت می‌کنند که هر کدام می‌توانند سهم خود را از این بازار داشته باشند.
«محمد ابوالحسنی» با اشاره به اینکه جشنواره کودکآنلاین کمک می‌کند تا وب‌سری‌ها در سه بازار آموزش، تبلیغات و سرگرمی سهم خود را به دست آورند، اظهار داشت: برای تولید انیمیشنی مانند «دیرین دیرین» به عنوان یک کسب‌وکار، چهار بخش تولید، انتشار، مارکتینگ و بخش تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند.
تهیه‌کننده وب‌سری «دیرین دیرین» با اعلام اینکه وب‌سری‌ها بر روی رسانه‌های نوین و مجازی منتشر می‌شود، گفت: بر کوتاه بودن وب‌سری‌ها اصرار داریم و همچنین باید امکان انتشار بر روی یوتیوب را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه تولید وب‌سری‌ها برای سه گروه سنی پیش‌دبستانی، کودک و نوجوان در نظر گرفته می‌شوند، تصریح کرد: انیمیشن باید کاراکتر محور باشد تا علاوه بر امکان تولید عروسک و داشتن پیام، برای کودکان شاد و سرگرم‌کننده باشد، امکان ساخت بازی برای آن فراهم باشد و بتواند در آینده به عنوان یک پلت‌فرم، توسعه پیدا کند.
مراسم ارائه و معرفی آثار بخش ایده جشنواره کودکآنلاین از 7:30 صبح امروز در سالن یاس باشگاه پیام وزارت ارتباطات آغاز شده است.
نخستین جشنواره فیلم کوتاه و وب سری کودکآنلاین به دبیری سیدجمال هادیان در چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در تولید ایده‌ها و انتخاب تولیدات برتر برگزار می‌شود و مراسم پایانی جشنواره، اردیبهشت سال 98 برگزار خواهد شد.
علمی**9207** 1055
کد N2110666

وبگردی