آفتاب

برنامه‌های نوروزی سال ۹۷ تلویزیون رکورد زد/ سال ۹۸ را با سریال‌های طنز استارت می‌زنیم

برنامه‌های نوروزی سال ۹۷ تلویزیون رکورد زد/ سال ۹۸ را با سریال‌های طنز استارت می‌زنیم

ما امسال در حوزه معاونت سیما وارد این‌حوزه شدیم تا به یاری خدا نیروهای جوان جریان تازه و خلاقی را وارد صداوسیما کنند. همچنین برنامه‌های ۴۰ سالگی انقلاب که در این زمینه برنامه‌های بسیاری را تولید کردیم و نظرسنجی‌ها نشان از بیشترین اقبال مردم به این موضوع است. همین‌طور امسال مستندهای ما چند برابر مستندهای سال‌های قبل شد تا نسل جوان با جنایت‌های رژیم گذشته آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری معاونت سیما با حضور مدیران شبکه‌های مختلف در سالن شیخ بهایی سازمان صداوسیما برگزار شد.

مرتضی میرباقری (معاون سیما) در ابتدای این نشست گفت: اگر بخواهم به صورت فصلی نکاتی را از برنامه‌های سال ۹۷ ذکر کنم، ارزیابی خودمان این است که حرکت رو به رشد و طوفانی داشتیم و با برنامه‌های نوروزی خود در بهار ۹۷ رکورد زدیم و ۸۷ درصد بیننده برنامه‌های ما بودند. همینطور در فصل‌های دیگر نیز برنامه‌های مختلفی داشتیم که هر کدام بینندگان بسیاری داشت. جام‌جهانی فوتبال، مراسم ۱۳ آبان و سریال بانوی عمارت و موارد دیگر ازجمله برنامه‌های پرمخاطب ما بودند.

وی افزود: سال ۹۷ از حیث جریان‌سازی و نگاه مردم به صداوسیما ویژه بود. همچنین جوان‌گرایی در شبکه‌های مختلف از جمله کارهای امسال بود که در حوزه‌های برنامه‌سازی اتفاق افتاد. ما امسال در حوزه معاونت سیما وارد این‌حوزه شدیم تا به یاری خدا نیروهای جوان جریان تازه و خلاقی را وارد صداوسیما کنند. همچنین برنامه‌های ۴۰ سالگی انقلاب که در این زمینه برنامه‌های بسیاری را تولید کردیم و نظرسنجی‌ها نشان از بیشترین اقبال مردم به این موضوع است. همین‌طور امسال مستندهای ما چند برابر مستندهای سال‌های قبل شد تا نسل جوان با جنایت‌های رژیم گذشته آشنا شوند.

وی افزود: علاوه بر این موارد صنعت سریال‌سازی ما در سال ۹۷ به شدت مورد توجه قرار گرفت و در آن شاهد  اتفاق‌های خاصی بودیم که در صدر آنها سریال سلمان فارسی که بعد از ۲۰ سال و سریال موسی هستند که بعد از ۱۰ سال وارد پیش‌تولید شدند. این سریال‌های الف ویژه اتفاق‌های مهمی برای ما به شما می‌آید و می‌‌تواند صنعت سریال‌‌سازی ما را ارتقا دهد.

میرباقری در ادامه بیان کرد: همچنین در امسال جشنواره جام‌جم را ارتقا دادیم و امسال ۴ کمیسیون به جشنواره اضافه شد. در نهایت باید بگویم که در سالی که ما از لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه بودیم، ارزیابی ما این است که در کنار این اتفاقات رسانه ملی به خوبی در کنار مردم قرار گرفته تا از این گردنه سخت به خوبی عبور کند.

وی درباره برنامه‌های نوروز ۹۸ توضیح داد: امسال نوروز با ماه رجب مصادف شده و نوروز با سال‌روز تولد امام علی(ع) آغاز می‌شود که ما آن را به فال نیک می‌گیریم. امسال علاوه بر اینکه از چهره‌های فرهنگی هنری در برنامه‌های خود استفاده می‌کنیم، میزبان چهره‌های دیگری در شبکه سه و یک خواهیم بود. در شبکه سه استعدادهای برنامه عصر جدید میهمان هستند و در شبکه یک از چهره‌های مردمی دعوت می‌شود.

معاون سیما افزود: در کنار برنامه‌هایی که در سال تحویل داریم، سریال‌‌های نوروزی ما بوده که امسال سه شبکه ۱ ، ۲ ، ۳ سه سریال تازه خواهد داشت و شبکه پنج‌سریال عطسه را پخش خواهد کرد. همچنین شبکه دو مجموعه بالش‌ها را پخش خواهد کرد.

وی درباره مجموعه کلاه‌قرمزی نیز توضیح داد: از شش ماه قبل با گروه سازند کلاه‌قرمزی صحبت‌هایی انجام شده ولی باتوجه به بیماری چند عضو اصلی کروه کار به دیر انجامید. اما مجددا صحبت‌هایی انجام شده و به ما اعلام کردند که لوکیشن را انتخاب کرده و قصه را نوشته و در حال کار کردن هستند که امیدوارم به نوروز برسد. البته صحبت ما با گروه کلاه‌قرمزی ۴۰ قسمتی بوده تا در اعیاد مختلف نیز از آن استفاده شود.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین برای نوروز حدود ۱۴۰ فیلم‌سینمایی تدارک دیده شده که ۱۷ فیلم ایرانی و مابقی فیلم‌های خارجی هستند. ما علاوه بر این موارد ۷ شبکه مجازی را نیز طراحی کردیم. به نوعی همه شبکه‌ها در ساعت‌های مختلف فیلم‌ها و سریال‌ها را بازپخش می‌کنند. به نوعی ۲۰ مسابقه داریم‌ که در شبکه‌های مختلف پخش می‌شود. همچنین برای برنامه راهیان نور نیز شبکه مجازی در نظر گرفته شده که از ۸ صبح تا ۸ شب برنامه‌های آنها پخش می‌شود. همچنین ما به دو امر عنایت ویژه داریم. یکی بحث امنیت و دیگر بحث سلامتی و رژیم است که ما به آن عنایت ویژه داریم. بر همین اساس شبکه سلامت برای این موضوع دو برنامه را طراحی کرده است. در نهایت امیدوارم که امسال هم نوروز بهتر و قوی‌‌تری داشته باشیم.

میرباقری درباره سریال‌های طنز نیز توضیح داد: سریال شبکه یک و سه ما سریال طنز هست. سریال شبکه دو قصه شیرینی دارد و البته یک ملودرام اجتماعی و خانوادگی هست. یعنی ما سال ۹۸ را با سریال‌های طنز استارت می‌زنیم و امیدواریم که در هر فصل یک سریال طنز داشته باشیم و بر همین اساس با آقای مدیری و دوستان دیگر در این باره صحبت شده است.

وی درباره دلیل انتخاب احسان علیخانی در چند برنامه نیز توضیح داد: شبکه سه برنامه نوروزی خود را به صورتی تدارک دیده که با منتخبین برنامه عصر جدید باشد و به همین دلیل امسال احسان علیخانی برای اجرای این برنامه انتخاب شده است. البته لازم است توضیح دهیم که مجریان نمی‌توانند در چند شبکه برنامه اجرا کنند. البته گاها تخلف‌هایی صورت می‌گیرد ولی قرار اصلی بر این موضوع بوده است. اگر قرار باشد مجری شبکه تغییر کند باید هماهنگی‌هایی صورت گیرد.

ادامه دارد...

کد N2110412

وبگردی