آفتاب
گزارش مهر از تعامل دو نهاد در یک شهر

آثار قزوین با تعامل بودجه شهرداری وتخصص میراث فرهنگی حفظ شدند

آثار قزوین با تعامل بودجه شهرداری وتخصص میراث فرهنگی حفظ شدند

نمونه همکاری بین شهرداری به عنوان نهادی که بودجه مناسبی دارد با میراث فرهنگی که توان تخصصی با بودجه ناکافی دارد، را می توان در شهر قزوین مشاهده کرد تعاملی که منجر به حفظ آثار تاریخی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرداری قزوین و اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین به تعامل برای همکاری در جهت حفظ آثار تاریخی رسیده اند. یکی از شهرهایی که شهردارانش برای حفظ میراث فرهنگی و آثار تاریخی تلاش می‌کند همین قزوین است که به آن اصفهان کوچک هم می‌گویند. قزوینی که در فاصله‌ای دو ساعته با پایتخت قرار دارد و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند اما هنوز نتوانسته به عنوان یکی از شهرهای مهم گردشگری برای خارجی‌ها باشد. با این وجود اما تلاش مدیران شهری بر این است تا آوازه این شهر را نه تنها به گوش ایرانی‌ها بلکه به جهانیان برسانند.

به همین دلیل است که هر از گاهی در این شهر همایش‌های مهم برگزار می‌شود. از برپایی همایشی در حوزه جاده ابریشم گرفته تا تورهای آشناسازی برای خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی. روز قزوین هم که مصادف با نهم شهریورماه است، هر سال جشن‌های متعددی در این شهر برگزار می‌شود و همایش‌های مختلفی با حضور مهمانان خارجی برپا می‌شود تا توجه دیگران به این شهر جلب شود. تبلیغ در حوزه گردشگری شهر تنها محدود به برپایی تورهای آشنا سازی و یا همایش‌ها نشده است در قزوین هر از گاهی شاهد اجرای یک برنامه متفاوت برای گردشگران هستیم. امسال در شهر قزوین اتوبوس‌های دو طبقه گردشگری مسافران را جابه جا می‌کند این اتوبوس‌ها به رایگان مسافران را به سمت جاذبه‌ها می‌برد.

طرح دیگر این شهر برای دوچرخه سواران است که برای اولین بار مسیرهای دوچرخه سواری را تعیین کرده اند تا بتوانند گردشگران را با مسیرهایی که به جاذبه‌ها ختم می‌شود، برسانند و یا ایجاد مسیرهای پیاده روی که به جذابیت‌های این شهر اضافه کرده است.

کد N2109555

وبگردی