آفتاب

سرمایه های اجتماعی را باید برای زمان بحران حفظ کرد

سرمایه های اجتماعی را باید برای زمان بحران حفظ کرد

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل خانه کتاب ایران گفت: در جامعه امروز برخورد مناسبی با مفاخر به عنوان سرمایه های اجتماعی نمی شود حال آن که باید آنها را برای زمان بحران حفظ کنیم.

به گزارش ایرنا، نیکنام حسینی پور پنجشنبه شب در آیین تجلیل از سه تن از مفاخر فرهنگ و ادب خراسان شمالی با اشاره به تنوع فرهنگی این استان، اظهار کرد: تنوع اقوام، مذاهب و فرهنگ های مختلف در این استان فرصتی مناسب برای کشور است.
وی افزود: این ظرفیت فرهنگی که در خراسان شمالی وجود دارد همانند فرش دستبافی است که با تار و پود و رنگ های متفاوت عجین شده و عامل نگهدارنده آن همان فرهنگ است.
حسینی پور با تاکید بر ضرورت قدردانی از مفاخر، گفت: باید با الگوسازی از این مفاخر، آنها را به درستی به نسل جوان معرفی کنیم.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های عصر کتاب در تهران، اظهار کرد: با توجه به سیاست توجه به استان ها و رویکرد عدالت فرهنگی، عصر کتاب به استان ها راه یافت و این دومین محفلی است که در خراسان شمالی برگزار می شود.
مدیرعامل خانه کتاب، برنامه های عصر کتاب را در راستای تجلیل از مفاخر فرهنگ و ادب مکتوب کشور دانست و افزود: امروز با توجه به وضعیت جامعه و گسست اجتماعی ایجاد شده می توان از این مفاخر و سرمایه های اجتماعی برای کاهش این گسست کمک گرفت.
حسینی پور افزود: متاسفانه نگاه ما به این مفاخر سلبی است در حالی که باید آنها را برای زمان بحران حفظ کنیم.
وی با قدردانی از استاد داراب بدخشان، احمد عضدی و محمود اکرامی فر به عنوان بزرگان این دیار، ادامه داد: استاد بدخشان جزو شهسواران فرهنگ استان است و این ظرفیت و آمادگی وجود دارد که در سطح ‌ملی برنامه ویژه ای برای ایشان داشته باشیم.
حسینی پور گفت: استاد اکرامی فر نیز که با شعر «یا علی گفتیم و عشق آغاز شد» شناخته و در حافظه جمعی ایرانیان ماندگار شدند، سادگی و صمیمیت و ایلیاتی بودن فرهنگ غنی خراسان شمالی را با خود دارند.
مدیرعامل خانه کتاب ایران افزود: استاد عضدی نیز از ناشران خوب و پرتوان استان و عاشق و مجنون کتاب است که کتاب های خوبی در حوزه شعر و ادب و مفاخر استان قلم زده اند.
در این آیین از داراب بدخشان به عنوان شاعر پیشکسوت، محمودرضا اکرامی فر به عنوان چهره فرهنگی ملی و پژوهشگر و استاد احمد عضدی به عنوان شاعر و ناشر پیشکسوت استان تجلیل شد.
5132
کد N2109508

وبگردی