آفتاب

سرقت سه میلیاردی از خانه ی یک زعفرانیه نشین

سرقت سه میلیاردی از خانه ی یک زعفرانیه نشین

دو مرد و دو زنی که در زعفرانیه اقدام به دزدی میلیاردی کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش آفتاب،  سرهنگ کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران گفت : ساعت 16:30 روز 15 آبان ماه سال جاری ماموران کلانتری 163 ولنجک در جریان سرقت به شیوه تهدید صاحبخاننه قرار گرفتند.

با حضور مأموران و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که دو مردهمراه یک زن تحت عنوان مأمور وارد خانه ای در منطقه زعفرانیه – خیابان آصف شده و با تهدید اسلحه اقدام به بستن دست و پای همسر مالباخته کرده و پس از تخریب گاوصندوق داخل خانه اقدام به سرقت طلاجات ، چک های بین بانکی ، وجوهات و ارزهای داخل گاوصندوق به ارزش تقریبی 3 میلیارد تومان کردند .

مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از موضوع سرقت گفت : زمانیکه وارد خانه شدم ، همسرم را با دست و پای بسته شده در حالیکه همراه دختر 5 ساله ام در یکی از اتاق های حبس شده بود پیدا کردم ؛ همسرم گفت دو آقا به همراه یک خانم وارد خانه شده و پس از تخریب گاوصندوق اقدام به سرقت محتویات داخل گاوصندوق کردند .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف" خانه، ضمن هماهنگی با شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم مبارزه با سرقت های به عنف ( زورگیری ) قرار گرفت .

همسر مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت 14 روز 15 آبان ماه، دو مرد همراه یک زن به عنوان مأمور به در خانه مراجعه و مدعی شدند که همسر بنده اقدام به پولشویی کرده است ؛ آنها به بهانه بازرسی وارد خانه شده اما به محض ورود ، اسلحه ای را روی سرم گذاشته و مرا همراه دختر 5 ساله ام به داخل یکی از اتاق بردند ؛ در آنجا اقدام به بستن دست و پای من کرده و تهدید کردند که در صورت ایجاد سر و صدا یا درخواست کمک ، برای دخترم اتفاق بدی خواهد افتاد ؛ از ترس اینکه برای دخترم اتفاقی نیفتد ، مجبور به سکوت شدم ؛ آنها مستقیم سراغ گاوصندوق را گرفتند ؛ کاملا مشخص بود که اطلاعات دقیق و کاملی از همسرم ، محل کارش و ... دارند ؛ پس از تخریب در گاوصندوق همه اموال داخل آن را برداشته و در حالیکه من و دخترم داخل یکی از اتاق محبوس شده بودم ، از خانه خارج شدند .

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی به تحقیقات میدانی از محل کار مالباخته در یک شرکت خصوصی فعال در زمینه حسابداری و امور مالی پرداختند ؛ در همان مراحل اولیه تحقیقات از محل شرکت ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که چندین فقره سرقت دیگر از قبیل سرقت گوشی تلفن همراه ، سرقت ساعت و ... از داخل شرکت شده است که در ادامه ، با بررسی سوابق اعضای شرکت موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت بویژه سرقت منزل به نام امیر( 35 ساله ) شدند که از حدود چهار سال پیش در شرکت مشغول به کار شده و در حال حاضر به عنوان یکی از افراد مورد اعتماد مالباخته به حساب می آید .

کارآگاهان در ادامه اطلاع پیدا کردند که امیر یک روز قبل از وقوع سرقت و به بهانه رفتن به شهرستان اقدام به گرفتن مرخصی کرده و پس از آن هیچگونه ارتباطی با شرکت نداشته است .

با شناسایی امیرو احتمال ارتباط وی با سرقت خانه صاحب شرکت ، تحقیقات ویژه پلیسی در این خصوص در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد امیربا یکی از کارمندان زن سابق شرکت به نام لیلا که شهریور ماه از شرکت اخراج شده در ارتباط نزدیک است ؛ در خصوص علت اخراج لیلا از شرکت مشخص شد که وی اقدام به ارائه اطلاعات شرکت به سایر شرکت ها و رقبای کاری کرده و صاحب شرکت نیز با اطلاع از این موضوع او را اخراج کرده است .

اقدامات پلیسی در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت تا نهایتا یکی از دوستان "لیلا" به نام "منصوره" ( 42 ساله ) مورد شناسایی قرار گرفت ؛ در ادامه شخصی به نام رضا ( 37 ساله ) مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد از چندی پیش با منصوره آشنا شده است .

تصاویر منصوره و رضا توسط همسر مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت ؛ مخفیگاه منصوره در قنات کوثر شناسایی و روز 13 اسفند ماه امسال دستگیر شد . با دستگیری منصوره ، مخفیگاه رضا نیز در شهرستان بومهن شناسایی و او نیز در همان روز 13 اسفند ماه دستگیر و در بازرسی از مغازه تاسیساتی متعلق به او قسمتی از اموال مسروقه شامل چک های بین بانکی ، لپ تاپ و ... کشف شد .

لیلا و رضا که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشتند به مشارکت در سرقت از منزل صاحبخانه اعتراف کرده و عنوان داشتند که امیراطلاعات کامل در خصوص محل زندگی و نگهداری وجوهات نقد و اموال باارزش در خانه مالباخته را در اختیار آنها قرار داده است . با اعتراف صریح این دو متهم در خصوص امیر، او نیز در تهران دستگیر و پس از اطلاع از دستگیری سایر همدستان خود به شرکت در سرقت اعتراف کرد و عنوان داشت که پیشنهاد سرقت توسط لیلا به او داده شده است . نهایتا هایده نیز به عنوان آخرین متهم پرونده در خیابان پیروزی دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

سرهنگ کاراگاه احمد نجفی ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به استفاده ی متهمان از اسلحه قلابی در سرقت ، در پایان این خبر گفت : با اعتراف صریح متهمان به مشارکت در سرقت به عنف منزل ، قرار میلیاردی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت ادامه تحقیقات تکمیلی و کشف اموال مسروقه در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند .

منبع: رکنا



کد N2108200

وبگردی