آفتاب
معاون میراث فرهنگی استان تهران اعلام کرد

موزه‌های تهران خانه‌تکانی می‌کنند

موزه‌های تهران خانه‌تکانی می‌کنند

موزه های تهران در آستانه تعطیلات نوروز خانه تکانی می کنند اقدام مرمتی برخی از آنها تمام شده و درشان به روی بازدیدکنندگان نوروزی باز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری محسن شیخ‌الاسلامی معاون میراث فرهنگی استان تهران ظهر روز سه شنبه برگزار شد در این نشست، شیخ الاسلامی از مرمت برخی از موزه‌های تهران خبر داد و گفت: مسجد قنبرعلی‌خان، بازارچه عودلاجان و موزه رسام عرب‌زاده در مرحله عقد قرارداد برای مرمت هستند. در موزه رضا عباسی به طبقه اول و دوم سر و سامان داده شده و فاز اول آن تمام شده است. تا قبل از تعطیلات عید، بخش پیش از اسلام آن راه‌اندازی می‌شود. کار مرمتی موزه نقاشی پشت شیشه هم انجام شده و در مرحله رنگ‌آمیزی نهایی است. این موزه تعطیلات عید به روی مردم باز خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی استان تهران درباره کافه ایل بختیاری که در محوطه موزه نقاشی پشت شیشه ایجاد شده بود نیز گفت: مسئول کافه به تعهداتش عمل نکرد، تا پایان بهمن فرصت داشت این تغییراتی را در شکل کافه ایجاد کند و یک فضای فرهنگی داشته باشد. در طرح مصوب آن، چادر و آلاچیق نبود.

وی ادامه داد: مرمت بخش هایی از موزه آبگینه نیز انجام شده و پیمانکار این طرح را به خوبی انجام داد. یکی از موارد آزاردهنده در موزه فرش، نبود نور مناسب بود که سعی می‌شود تا پایان سال ساماندهی سیستم نور و حفاظت الکترونیکی آن انجام شود. موزه هنرهای ملی نیز یکی از نفایس تهران است ولی اکنون زمانی که وارد آن می‌شوید، تأسف خواهید خورد، چرا که پیمانکار آن به درستی انتخاب نشده بود.

کد N2102425

وبگردی