آفتاب

آمارهای بانک مرکزی آمریکا قابل فهم‌تر می‌شود

آمارهای بانک مرکزی آمریکا قابل فهم‌تر می‌شود

بانک مرکزی آمریکا در نظر دارد آمارهای اقتصادی خود را به زبان قابل فهم تری برای مردم عادی تهیه و منتشر کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، از زمان رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ و با اضافه شدن مفاهیم جدید به ادبیات اقتصادی بانک مرکزی آمریکا، خواندن گزارش‌های این بانک از شاخص‌های مختلف اقتصادی تا جایی پیچیده شد که نتایج یک نظرسنجی معتبر در همان سال‌ها نشان داد مردم برای فهمیدن گزارش‌ها این بانک نیاز به گرفتن مدرکی دانشگاهی که حداقل معادل لیسانس باشد دارند.

با این حال به نظر می‌رسد از زمان روی کار آمدن جروم پاول، سیاست این بانک به انتشار آمارهای قابل فهم‌تر برای مردم عادی در حال تغییر است. با این حال هنوز بین کارشناسان اقتصادی اختلاف نظر است و در حالی که برخی معتقدند هر چه مردم عادی از وضعیت اقتصادی درک بیشتری داشته باشند به نفع بازارهای مالی است، برخی با اشاره به چندین مثال تاریخی اعلام کرده‌اند بیان واضح و ساده مسائل اقتصادی در چندین مورد به نوسان بازارها دامن زده است.

طبق نظرسنجی جدید صورت گرفته توسط رویترز، اکنون برای درک گزارش‌های اقتصادی بانک مرکزی آمریکا، نیاز به داشتن سه سال تحصیلات دانشگاهی است. چارلز کالموریس، کارشناس اقتصادی دانشگاه کلمبیا گفت: انتظار این است که با کاهش پیچیدگی آمارهای اقتصادی، نوسانات بازار کاهش یابد اما روند بازارهای سرمایه به ویژه در اواخر سال گذشته عکس این انتظار را اثبات کرد.

دیوید یانسن، کارشناس مسائل اقتصادی در بانک مرکزی هلند درباره اهمیت آمارهای اقتصادی می‌گوید: تنها مهم نیست که چه می‌گوید بلکه مهم این است که چگونه این آمارها را ارائه می‌دهید.

انتهای پیام

کد N2101654

وبگردی