آفتاب

60 هزار زندانی مشمول عفو و تخفیف مجازات رهبری قرار گرفتند

60 هزار زندانی مشمول عفو و تخفیف مجازات رهبری قرار گرفتند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: 60 هزار زندانی تا کنون به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشمول بخشنامه عفو گسترده مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان زندان ها، اصغر جهانگیر روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: با اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان تا پایان روز پنجم اسفند ماه تعداد 36 هزار نفر از زندانیان آزاد و تعداد 24 هزار نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.
رئیس سازمان زندان ها ادامه داد: در خصوص بهره مندی زندانیان شمول این عفو استان های تهران، خراسان رضوی و فارس به ترتیب رتبه های اول تا سوم را دارند.
وی گفت: همچنین به لحاظ بیشترین درصد بهره مندی زندانیان هر استان نسبت به تعداد زندانیان آن استان، به ترتیب سمنان، خراسان شمالی وآذربایجان شرقی رتبه های اول تا سوم را تا کنون در اختیار دارند.
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه از بهره مندی هزار و 796 نفر از زندانیان «زن» در سراسر کشور از این بخشنامه خبر داد.

* آزادی و تخفیف مجازات 800 نفر از زندانیان اتباع بیگانه
جهانگیر همچنین از آزادی و تخفیف مجازات تعداد 804 نفر از زندانیان اتباع بیگانه خبر داد و گفت: از آغاز اجرای این بخشنامه تا کنون تعداد 539 نفر از زندانیان اتباع بیگانه آزاد و تعداد 265 نفر مشمول تخفیف مجازات و بهره مندی از رافت نظام اسلامی شدند
وی افزود: در بین زندانیان آزاد شده اتباع بیگانه 13 نفر زن حضور دارند.
رئیس سازمان زندان ها در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مقامات قضایی سراسر کشور که با بررسی پرونده های افراد واجد شرایط حتی در روزهای تعطیل نسبت به اجرای جهادی این بخشنامه اقدام کردند، گفت: اجرای این بخشنامه همچنان ادامه دارد که گزارش آن به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.
اجتمام*1003*1193
کد N2100896

وبگردی