آفتاب
معاون هنری وزیر فرهنگ:

اعتلا و ارتقای طراحی مدولباس رسالت اصلی ما است

اعتلا و ارتقای طراحی مدولباس رسالت اصلی ما است

تهران – ایرنا – معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بر مبنای یک آئین‌نامه کار خود را آغاز کرد ازاین رو کوشیدیم بر رسالت اصلی خود یعنی اعتلا و ارتقای طراحی اهتمام داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید محمد مجتبی حسینی عصر دوشنبه در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجردر تالار وحدت با تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن، اظهار داشت: این جشنواره سال گذشته ازهفت‌ خان گذشت و در این دوره به پشتوانه تجربیات ادوار قبلی و با همراهی دست اندرکاران امر گامهای رو به جلویی برداشت.
وی یادآورشد: نشست‌ها و کارگاه‌های عامی وعملی مانند رکنی رکین در تمامی جشنواره‌های فجر موردتوجه قرار گرفت و در همین راستا به جشن چهل‌سالگی انقلاب نیز با انتخاب تم خاص توجه ویژه‌ای به این موضوع شد و در جشنواره مد و لباس فجر نقش مکران موردنظر قرار گرفت.
حسینی در ادامه سخنان خود به موضوع « مکران » اشاره کرد و گفت: موضوع مکران در راستای توجه به سرمایه‌های ثمین جغرافیا و تاریخ ایران‌زمین رقم خورد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین با تأکید بر اینکه انتخاب موضوع مکران در راستای توجه به سرمایه‌های ثمین جغرافیا و تاریخ ایران‌زمین رقم خورد اظهار داشت: در این میان استعدادها و نظرات طراحان هنرمند بر یک موضوع متمرکز شد.
حسینی اضافه کرد: در طول برگزاری جشنواره در تهران و چابهار درباره کیفیت برگزاری این دوره از افراد حاضر جویا شدم و همگی بر رشد کیفیت این دوره تأکید داشتند.
به گفته وی امسال با علاقه مندی و شوق مدیران خدوم منطقه آزاد چابهار بر اساس تفاهم‌نامه میان معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و منطقه آزاد چابهار بخش بین‌الملل جشنواره را با محوریت ارائه نشان مهتاب باشکوه برگزار کردیم.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درعین حال ضمن قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره گفت: تلاش آنها به چنان مایه‌ای رساند که ازاین‌پس گام‌هایی در مسیر تثبیت داشته‌ها و توسعه رویکردها گام برخواهسم داشت.
حسینی همچنین با اشاره به اینکه پیشینه روشن و منیرایران، لباس ایران را نه صرفاً در مقام یک پوشش که به مرتبه شعر و شعور رسانده است، تصریح کرد: امروز لباس به نگارخانه‌ای هویت مند و سرشار از فکر و فرهنگ بدل شده است واکنون کمترین وظیفه ما این است که با همراهی طراحان و با گفتگو با صنعتگران از ظرفیت‌های ناب تاریخی و شگفتی‌های جذاب اقلیم و اقوام ایران بهره گرفته و آثاری ممتاز بیافرینیم، برند بسازیم و با اعتمادبه‌نفس برای حضور در عرصه‌های جهانی بکوشیم.
آئین اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با حضورحمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدیقه پاک‌بین دبیر جشنواره و جمعی از طراحان، تولیدکنندگان، صاحبان برند، صنعتگران و دانشگاهیان در تالار وحدت برگزار شد.
فراهنگ **9031 ** 1355 **
کد N2099834

وبگردی