آفتاب

حراج باران در پی افزایش سطح هنر ایرانی - اسلامی

حراج باران در پی افزایش سطح هنر ایرانی - اسلامی

تهران - ایرنا - رئیس حراج باران بر تلاش این رویداد برای ارتقای سطح هنر ایرانی- اسلامی تاکید کرد.

محبوبه کاظمی دولابی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به جزئیات مختلف این حراج،گفت: رویداد حراج باران به دنبال افزایش سطح هنر ایرانی اسلامی و توسعه فضای فرهنگی در کشور است و تمام تلاش خود را در این راستا به کار می گیرد.
وی با اشاره به نقش حراج های هنری در اقتصاد کشورهای پیشرفته،گفت: حراج باران می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصاد هنری و هنرمندان داشته باشد.

**گران ترین قرآن ایران از طلا نبود

کاظمی در پاسخ به شایعات منتشر شده مبنی بر طلا بودن قرآن هفت میلیارد تومانی،اظهار داشت:
قرآنی که به عنوان گران ترین اثر هنری ایران با قیمت بالای هفت میلیارد تومان فروخته شد،از طلا نبود.
وی با اشاره به ارزش معنوی و دارا بودن وجوهات هنری این قرآن،افزود: خالق این اثر هنری فاخر،دیگر آثار هنری خود را به ارزش میلیون دلار می فروشد.

** ملک مدنی مهمان ویژه حراج باران

رئیس حراج باران در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با شایعه مطرح شده مبنی بر حضور و تاثیر ملک مدنی در این حراج، تاکیدکرد: نام خریداران آثار هنری در همه جای دنیا فاش نمی شود البته حضور ملک مدنی در این برنامه به عنوان مهمان ویژه و نه به عنوان خریدار بود.

** حراج باران در یک نگاه

به گزارش ایرنا، سومین دوره از این حراج به مدیریت محبوبه کاظمی دولابی و با محوریت خط و خوشنویسی و هنرهای ایرانی اسلامی، جمعه شب (سوم اسفند ماه) در سالن همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار و با فروش ۴۶ اثر هنری در مجموع به قیمت فروش ‏‏۱۱ میلیارد و ۷۶۹ میلیون تومان به پایان رسید.
فروش نزدیک به 12 میلیارد تومانی سومین حراج باران بیش از هر چیزی، نشانه‌ای مثبت از بازار هنرهای اصیل ایرانی اسلامی است که در تنگنای اقتصادی از توجه ‏به اقتصاد هنر و تجلی اقتصاد مقاومتی حکایت دارد‎.
فروش سیزده ‏اثر بالای یکصد میلیون تومان و ارتقای رکورد میر عماد الحسنی و دیگر بزرگان خوشنویسی ‏از دیگر دستاوردهای این دوره بود اما به حتم نکته مهم، توجه بازار به خط و خوشنویسی ا‏ست که نه فقط بازیابی هویت و اصالت این مرز و بوم است بلکه نوید رونق اقتصادی این ‏هنر آبا و اجدادی و امید به بهبود فرصت شغلی برای بزرگ‌ترین خانواده هنر ایران را می‌دهد.‌‎ ‎
حراج باران که توسط محبوبه کاظمی دولابی، بنیانگذاری و مدیریت می شود با محوریت خط ‏و خوشنویسی و هنرهای ایرانی اسلامی، شامگاه جمعه سوم اسفند سومین دوره خود را در ‏سالن همایش‌های بین‌المللی رایزن برپا کرد و با فروش 46 اثر نری در مجموع به قیمت فروش ‌‌‏11 میلیارد و 769 میلیون تومان به پایان رسید.‌‎ ‎
در ابتدای این مراسم اعلام شد سه اثر از فهرستگان حراج سوم، خارج شده و 65 اثر روی ‏میز حراج می‌رود‎.
فراهنگ ** 9031 ** 1355 **
کد N2098595

وبگردی