آفتاب

آروان با رویداد «سوار ابرها» دستاوردهای ابری خود را ارائه کرد

آروان با رویداد «سوار ابرها» دستاوردهای ابری خود را ارائه کرد

تهران-ایرنا-مجموعه «آروان» تنها عرضه‌کننده‌ زیرساخت یکپارچه‌ ابری در کشور است که عصر یکشنبه پنجم اسفندماه در سومین رویداد خود با نام «سوار ابرها» به دغدغه کسب‌وکاری افرادی که راهکارهای ابری به آنها پاسخ می دهند پرداخت.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار گروه علمی ایرنا،سوار ابرها رویدادی فناورانه است که جدیدترین دانسته‌ها و دستاوردهای آروان در زمینه‌های شبکه‌ توزیع محتوا (CDN)، امنیت ابری، CDN بانکی، رایانش ابری، فضای ابری، PaaS، پلتفرم ویدیو، پخش زنده و تبلیغات ویدیو را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد.

***پاسخ به 5 میلیارد درخواست در روز
پویا پیرحسینلو یکی از بنیان گذاران این مجموعه گفت: «در حال حاضر ما به 5 میلیارد درخواست در روز پاسخ می دهیم. آروان در 30 نقطه دنیا حضور دارد و به صورت یکپارچه کار می کند. هر لحظه که اراده کنید می توانید در پنل آروان سرور ابری بسازید.

*** کاربر بیشتر چالش بیشتر
فرهاد فاطمی ناخدای فنی آروان در ادامه گفت: ما هشت سرویس ابری را ارائه می دهیم. هر کدام از این محصولات پیچیدگی های خودشان را دارند و هر چقدر کاربران بیشتر باشد چالش ها بیشتر می شوند.
وی ادامه داد: برای پاسخ دادن به تعداد بالای درخواست نیازمند زیرساخت گسترده بودیم و ما نیز سعی کردیم این کار را انجام بدهیم.
«ما دو چالش بزرگ پیش رو داشتیم. مشکل سرویس دادن به محتوای داینامیک و سرویس دادن به سازمان های امنیتی و بزرگ که در گذشته برای ما مقدور نبود.تعدادی از سرویس های سی دی ان نمی توانستند محتوای داینامیک را لود کنند و این برای اما ایجاد مشکل می کرد. ما طی دو سال گذشته سعی کردیم ویژگی هایی به کارمان اضافه کنیم تا هر دو مشکلی که پیش رو داشتیم حل شود.»
فاطمی اظهار داشت: در دنیای امروز امنیت اهمیت زیادی دارد. خصوصا زمانی که پای مجموعه های بزرگ مالی و بانکی وسط می آید. ما برنامه ای را توسعه دادیم تا بدون این که کلید خصوصی این برنامه دست آروان باشد، بتوانیم با حفظ حریم خصوصی و امنیتی آن مجموعه ها تمام امکانات خود را در اختیار آنها قرار بدهیم و از سایت شان محافظت کنیم.

*** خنثی کردن حملات دیداس
در ادامه سروش نیک پور یکی دیگر از اعضای این مجموعه گفت: در گذشته بانک ها بیشتر با پول کاغذی سر و کار داشتند اما در حال حاضر تکنولوژی جزو جدانشدنی بانک ها شده است. در پی همین تکنولوژی ریسک هایی نیز به وجود آمدند.مانند حملات دیداس که برخی جبران ناپذیر هستند و همین مسئله باعث می شود نیاز به محافظت بیش از پیش شود.
محصولی در قالب امنیت ابری تولید کردیم که با پیچیدگی بسیاری رمزگزاری شده و حتی اگر به صورت فیزیکی این محصول دزدیده شود، هیچ اطلاعاتی از آن خارج نخواهد شد.
وی در خصوص حملات دیداس که چند هفته ای است در خصوص آن صحبت می شود گفت: تمام حملات دیداس قصد این را ندارند که سرور را خارج کنند. در چند هفته اخیر یک اتکر شروع کرد به حمله به کسب و کارهای استارتاپی. ما توانستیم حملات کسب و کارهایی که به ما مراجعه کردند را خنثی کنیم و برنامه ای را برای حفاظت از این حملات توسعه دادیم.
سومین رویداد این مجموعه به سنت دو سال قبل در تالار وحدت و با حضور بیش از 800نفر علاقمند به این حوزه با ارائه سخنرانی‌های فنی و تبادل دانسته‌های زیرساخت فرهنگی در مسیر رشد کسب‌وکارها برگزار شد.
آروان خدمات حوزه رایانش ابری ارائه می‌دهد و کسب‌وکارها را از تامین زیرساخت‌های فیزیکی بی‌نیاز می‌کند. این مجموعه خدمات سخت‌افزاری مورد نیاز را در قالب سرویس‌های ابری و با هزینه‌ای بسیار به‌صرفه‌تر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کسب‌وکارها می‌توانند این هزینه‌ها را به‌جای تامین و نگهداشت زیرساخت، در توسعه‌ کسب‌وکارشان سرمایه‌گذاری کنند. «سوار ابرها» رویدادی فناورانه به همت مجموعه آروان برای استارتاپ هایی است که عزم موفقیت در کسب و کار دارند.
علمی **9207**1440
کد N2098501

وبگردی