آفتاب

رقابت داغ احمد شاملو با اوریانا فالاچی

رقابت داغ احمد شاملو با اوریانا فالاچی

دومین ماه از فصل زمستان در حالی به پایان رسید که شاهد دورهمی بزرگان ادبیات ایران و جهان در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های این ماه بودیم. از جمله کتاب‌های پرفروش می‌توان به آثار هوشنگ گلشیری، احمد شاملو، اوریانا فالاچی، ویکتور هوگو، آندره ژید و آرتور شوپنهاور اشاره کرد.

مهدی درستی: در این روزها دیگر نفس‌های سال ۹۷ به شماره افتاده است و روزهای پایانی عمر خود را سپری می‌کند، وضعیتی درست مشابه بازار کتاب که البته سال‌هاست نفس‌هایش به شماره افتاده و هیچکس در پی راه‌حلی برای حیات دوباره‌اش نیست.

در یازدهمین ماه از سال ۹۷ وضعیت بازار کتاب آنطور که باید با تغییراتی همراه نبود و مدیران کتابفروشی‌ها نیز در این باره نظرات متفاوتی داشتند. بخش قابل توجهی از فعالان این حوزه با افت فروش در بهمن همراه بودند و تعداد اندکی نیز وضعیت بهتری نسبت به دی ماه داشته و ماه یازدهم سال برایشان لذت بخش بود.

با این حال وضعیت نامساعد بازار کتاب امری مشهود و غیرقابل انکار است که در سال ۹۷ نیز با بهبودی همراه نشد و باید دید که چه زمانی تصمیمی برای حل و فصل مشکلات این حوزه گرفته خواهد شد.

حال با گذر از وضعیت بازار کتاب، سری به پرفروش ترین آثار بهمن ماه می‌زنیم. ماهی که به واقع می‌توان نام آن را دورهمی بزرگان ادبیات ایران و جهان دانست. حضور این تعداد از نویسندگان مطرح ایرانی و خارجی در جمع پرفروش‌ها تا به امروز بی‌سابقه بوده است و بهمن ماه از این نظر خاطره‌ساز شد.

در این ماه طبق روال رمان و داستان بیشترین سهم را در میان پرفروش‌ها داشتند، همچنین کتاب‌های زندگی‌نامه و بیوگرافی و آثاری در حوزه روانشناسی نیز با اقبال خوبی همراه بودند که می‌توان به آثاری چون «سلام بر ابراهیم»، «شاهرخ حر انقلاب اسلامی» و «خودت باش دختر» اشاره کرد. 

رقابت جذاب و پرهیجان پرفروش‌های کتاب این ماه شاهد حضور چهره‌های مطرح ایرانی و خارجی چون هوشنگ گلشیری، احمد شاملو، اوریانا فالاچی، ویکتور هوگو، آندره ژید و آرتور شوپنهاور است.

همچنین کتاب‌های «یادت باشد»، «قصه دلبری» و «ملت عشق» پرتکرارترین آثار در میان پرفروش‌های این ماه هستند. اقبال دوباره به رمان «ملت عشق» الیف شاکاف از نکات جالب توجه بهمن است. همچنین استیو تولتز پس از آنکه برای مدت طولانی غایب پرفروش‌ها بود، این ماه بار دیگر به این رقابت ادبی وارد شد.

تلاش خبرآنلاین بر آن بود تا تمامی کتابفروشی‌ها تعداد پرفروش‌ترین آثار خود را اعلام کنند که جز برخی، سایرین مایل به این اقدام نبودند. در ادامه بر جزییات پرفروش‌ترین آثار بازار کتاب در بهمن ماه مروری خواهیم داشت. (ترتیب کتابفروشی‌ها اتفاقی است.)

کتابفروشی انتشارات ثالث

کتابفروشی مجموعه کتابشهر

کتابفروشی سوره مهر

کتابفروشی انتشارات امیرکبیر

کتابفروشی انتشارات چشمه

کتابفروشی انتشارات ققنوس

کتابفروشی انتشارات افق

کتابفروشی ترنجستان سروش

کتابفروشی گوتنبرگ

[p]۵۷۲۴۳

کد N2097741

وبگردی