آفتاب

استخدام پرستار کودک | تکنیک های مصاحبه با پرستار کودک

استخدام پرستار کودک | تکنیک های مصاحبه با پرستار کودک

یافتن پرستار خوب برای کودک ارزش جستجو کردن را دارد. راهنمایی­های زیر در مورد آن چه که باید در پرستار کودک به دنبال آن باشیم را استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از روند مصاحبه بگیرید.

بعد از تولد کودک و اضافه شدن یک عضو جدید در خانواده گاهی لازم می شود برنامه زندگی را طوری تنظیم کنیم که فرد دیگری از فرزندمان مراقبت کند، شاید به دلیل اینکه باید به سرکار برگردیم یا اینکه خیلی جوان هستیم و کم تجربه. اغلب به همه کارهای خود نمی رسیم و مراقبت از کودک همه وقت ما را می گیرد طوری که اصلا نمی توانیم به خودمان توجه کنیم. بنابراین با خود فکر می کنیم که برای مراقبت از کودک خود نیاز به یک پرستار کودک داریم اما قبل از اینکه به انتخاب پرستار بپردازید، لازم است که در مورد ویژگی های آن کمی فکر کنید.

پرستار کودک، ویژگی ها


1- به آنچه پرستار کودک باید بداند، بیندیشید

2-فهرستی از بایدها و نبایدها و کارهایی که باید انجام دهد را فهرست کنید و قبل از خروج از خانه این موارد را با پرستار مرور کنید.

3- سعی کنید پرستاری را انتخاب کنید که دارای تحصیلات دیپلم یا کودکیاری بوده، نه خیلی جوان و بی تجربه و نه سالمند و بهتر است که با اصول روان شناسی کودک آشنا باشد.
4-فرم اطلاعات ضروری را در کنار تلفن نصب کنید. شماره تلفنی را که می توان هنگام دور بودن از خانه پرستار کودک با شما تماس بگیرد، یادداشت کنید. همچنین، شماره تلفن دوست، همسایه، فامیل یا هر آشنایی که می تواند در صورت بروز پیشامد غیرمنتظره به شما کمک کند در آن فرم بنویسید.

5- به پرستار کودک این نکته را حتما گوشزد کنید که هنگام بروز سانحه، پیش از هر چیز کمک بخواهد و تنها بعد از آن موضوع را به شما اطلاع دهد. به او این اطمینان را بدهید که حتی اگر بی مورد هم درخواست کمک کرد، هیچ مشکلی پیش نمی آید و بهتر از این است که بی جهت خطر کند و اقدامی انجام ندهد.
6- جعبه کمک های اولیه را در محل مشخصی بگذارید تا در صورتی که کودک نیاز به رسیدگی فوری پزشکی داشت، از آنها استفاده شود اگر کودک تان دچار هرگونه بیماری سابقه دار و مزمنی است یا حساسیت دارد این اطلاعات را هم به فرم پیوست کنید، زیرا ممکن است در درمان کودک موثر باشد.

7- پرستار کودک را از همه بیماری های کودک آگاه کنید و نیز درباره هر دارویی که در حال حاضر مصرف می کند به او توضیح کامل دهید. باید پرستار کودک را به خوبی با طرز دارو دادن به کودک آشنا کنید،. بهتر است این اطلاعات را در جایی یادداشت و به پرستار بچه ارائه کنید: جای دارو، زمان دارو ، مقداری که باید از هر دارو داده شود. در صورت امکان، خودتان نحوه دادن دارو را به او نشان دهید و از او بخواهید حتما بنویسد که در هر بار، در چه زمانی، از چه دارویی، به چه مقداری به بچه داده است.
8- ببینید آیا پرستار کودک با کمک های اولیه آشنایی دارد یا خیر. در صورت لزوم مقدمات این کمک را با او مرور کنید و به او محل نگهداری کتاب و جعبه کمک های اولیه را نشان دهید. صفحات مربوط به راهنمای اقدامات فوریتی را از کتاب جدا کنید و در محل مناسبی روی دیوار نصب کنید. حتما سریع ترین راه رسیدن به بیمارستان را به او نشان دهید.

9- تک تک اتاق های خانه را به پرستار نشان دهید. وی باید از محل این اقلام آگاه باشد: تلفن، فیوز برق، چراغ قوه، کلیدچراغ ها و محل های خطرناک احتمالی در خانه.
10- توصیه های ایمنی در مورد آتش سوزی را با پرستار بچه مرور کنید. محل کپسول آتش نشانی و طرز کار با آن را به او یاد بدهید. همچنین به او توضیح دهید که درمواقع اضطراری، بهترین راه خروج از خانه کدام است. همچنین در خارج از خانه محلی را مشخص کنید تا پس از بروز حادثه؛ همگی همدیگر را در آنجا ملاقات کنند. باید از این موضوع اطمینان یابید که پرستار بچه به درستی می داند چگونه باید با مرکز آتش نشانی تماس بگیرد و چگونه کودک را از خانه دچار حریق به سرعت خارج کند.

11- اگر قرار است پرستار بچه، کودک را به حمام ببرد نکات ایمنی حمام را با او مرور کنید.
12- به پرستار بچه، چگونگی استفاده از وسایل خانه را آموزش دهید و اگر استفاده از وسیله ای مجاز نیست، حتما این موضوع را به اطلاع او برسانید.

13- وقتی یک مراقب کودک قابل اطمینان از مراکز معتبر همانند سلامت اول  پیدا کردید، بهتر است قبل از اینکه این فرد شروع به مراقبت از کودک کند با او قراردادی امضا کنید. این کار هم موجب اعتماد و اطمینان هر دوی شما می شود و هم می توانید در مورد مواردی چون وضعیت تعطیلات، پرداخت های اضافی و سایر موارد با هم به توافق برسید و نکته ای مبهم نخواهد ماند.
13- پرستار کودک ، فردی است که از کودک مراقبت می کند و معمولا برای مراقبت از کودک می آید اما گاهی وظایف یک پرستار کودک ممکن است با پرستار کودک دیگر متفاوت باشد. به عنوان نمونه ممکن است از یک پرستار کودک توقع داشته باشید تا وعده های غذایی را هم برای شما و کودک تان مهیا کند و و کارهای خانه را هم انجام دهد.

برای استخدام پرستار مناسب در مصاحبه­ تان باید به دنبال چه چیزهایی باشید؟


علاوه بر پاسخ­های رضایت بخش به سوالات مصاحبه ­تان، مطمئن شوید که متقاضی دارای شرایط زیر است:

ظاهر مناسب – شما نمی­توانید یک کتاب را از روی جلدش قضاوت کنید؛ اما اینکه یک پرستار کودک بالقوه چقدر خوب از خودش مراقبت میکند، راهی برای پیش بینی این است که چقدر خوب از کودک شما مراقبت خواهد کرد. آیا پرستار کودک مورد نظر خوب لباس پوشیده و مرتب است؟ (اهل مُد بودن مهم نیست، اما ناخن­های کثیف و موی نشسته نشانه­های بدی هستند).

تعامل خوب با کودک شما – بخشی از مصاحبه باید شامل رویارویی پرستار کودک با کودک شما باشد. آیا متقاضی صبور، مراقب و با دقت به نظر می­رسد؟ آیا با نگه داشتن و بازی با کودک شما راحت است؟ اینکه کودک شما گریه کند یا بی علاقه به نظر برسد باعث شکسته شدن معامله نمی­شود (ممکن است کودک نسبت به غریبه­ها اضطراب داشته باشد). آن چه که مهمتر است این است که متقاضی پرستار کودک چطور به این موقعیت رسیدگی می­کند. اینکه پرستار کودک چگونه این شرایط را مدیریت می‌کند.
پرسیدن سوالات مناسب – سوالات متقاضی روش دیگری برای ارزیابی خوب بودن او به عنوان پرستار کودک برای خانواده­ی شماست. برای مثال این سوال که "آیا کودک زیاد گریه می­کند؟" ممکن است نشان دهنده­ی این باشد که وی با رفتارهای طبیعی کودکان آشنا نیست (بیشتر نوزادان زیاد گریه می­کنند). اگر پرستار کودک بیشتر سوالاتی درباره­ی زمان غذای خودش و اینکه چه غذایی خواهد خورد بپرسد تا اینکه در مورد مسائل مربوط به مراقبت از کودک سوال بپرسد، نشانه­ی خوبی نیست. اینکه اصلا هیچ سوالی نپرسد (یا هیچ نظری ندهد) هم می­تواند بیانگر این باشد که به هر کار دیگری به غیر از کار شما ممکن است علاقمندتر باشد یا اینکه توانایی ارتباط برقرار کردن ندارد که در هر دو صورت برای مراقبت از کودک شما مناسب نیست. یک پرستار کودک خوب به وضعیت کودک شما حساس است.


سوالاتی که باید از خودتان پس از انجام مصاحبه بپرسید

اگر زمانی وجود داشته باشد که باید به احساس خود اعتماد کنید، آن زمان هنگامی است که تصمیمات مهمی در مورد مراقبت از کودک­تان میگیرید. بنابراین اگر احساس خوبی نسبت به یک متقاضی پرستار کودک ندارید، احتمالا احساس شما درست است. حداقل احساسات اولیه خودتان را پس از انجام مصاحبه یادداشت کنید. از خودتان بپرسید:
آیا این پرستار کودک باهوش به نظر می­رسد؟ داشتن توانایی تعامل مناسب با شما، دنبال کردن دستورالعمل­ها و متکی به خود بودن مشخصه ­های اصلی هستند که باید در اول لیست شما در خصوص آنچه که باید به دنبالش در یک پرستار کودک بگردید، باشند. همچنین پرستار کودک باید بتواند برای کودک شما کتاب بخواند و کودک را به روش­های مهیج مشغول کند.

آیا شما دو نفر با هم جور بودید؟ لازم نیست که بهترین دوستان هم شوید، اما شما می­خواهید احساس کنید که می­توانید با پرستار کودک­تان در مورد مسائل حساس صحبت کنبد. برای اینکه این ارتباط به خوبی برقرار شود، لازم است که همواره با پرستار کودک در تماس باشید، بنابراین یک پرستار کودک خوب باید همان میزان که با کودک شما راحت است با خود شما هم راحت باشد. آیا صحبت کردن با پرستار کودک راحت بود؟ آیا حس شوخ طبعی داشت؟ آیا مایل بود که همه­ی اتفاقات عجیب و غریب و حتی مسخره در مورد کودک­تان را برای شما تعریف کند یا حس می­کنید که گرفتن اطلاعات در مورد اینکه کودک­تان روز را چگونه سپری کرده مثل کشیدن دندان برای پرستار کودک­تان سخت خواهد بود؟
آیا این پرستار کودک قابل اعتماد به نظر می­رسد؟ دیر رسیدن برای مصاحبه (حتی با داشتن عذر) ممکن است نشانه­ی این باشد که وی در عمل کردن به برنامه یک مشکل دارد.

آیا این پرستار کودک از نظر فیزیکی قادر به انجام این کار به نظر می­رسد؟ آیا پرستار کودک پس از بالا رفتن از پله ­ها برای رسیدن به محل نگهداری کودک غر می­زند و ابراز اوقات تلخی می­کند؟ اگر چنین است، تصور کنید که هر روز چهار بلوک پیاده روی تا پارک را چطور انجام خواهد داد – یا اینکه هنگامی که کودک شما بزرگتر شد و تازه به راه افتاد، این پرستار کودک چطور یک کودک تازه به راه افتاده را دنبال خواهد کرد.
سلامت اول


کد N2097612

وبگردی