آفتاب
در پیام های تسلیت مسوولان تشریح شد

خدمات آیت الله مومن در راه اعتلای اسلام و انقلاب

خدمات آیت الله مومن در راه اعتلای اسلام و انقلاب

تهران- ایرنا- مقامات، مسوولان و فعالان سیاسی و حزبی در پیام های جداگانه ای درگذشت آیت الله «محمد مومن» عضو مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان، را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی ایرنا، آیت الله «محمد مومن» نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان، پس از تحمل بیماری به دلیل عارضه مغزی شامگاه پنجشنبه دوم اسفند دار فانی را وداع گفت.
به همین مناسبت بسیاری از مسوولان و شخصیت های لشگری و کشوری پیام های تسلیت صادر کردند.

**آیت الله مومن استاد برجسته اخلاق بود
مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل و رییس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت آیت الله مومن آورده است: خبر درگذشت عالم ربانی، مبارز نستوه و همراه دیرین انقلاب، نظام و رهبری، فقیه فقید حضرت آیت الله محمد مومن عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو فقهای شورای نگهبان و استاد برجسته اخلاق موجب تاسف و تاثر فراوان شد.
در ادامه پیام علی اکبر ولایتی می خوانیم: این فقیه وارسته، عمر با برکت خویش را در راه اعتلاء و تعالی نام بلند اسلام، آموزه های دینی و اسلامی، مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی سپری و شاگردان و علاقه مندان فراوانی را از فیض وجودی و نورانیت خود بهره مند کرد.

**آیت الله مومن برای دوست و دشمن قابل احترام بود
سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به ویژگی های اخلاقی آیت الله مومن، این عالم فقیه را مومن به انقلاب و نظام توصیف کرد.
در متن پیام عباسعلی کدخدایی آمده است: او مومن به مفهوم واقعی کلمه بود، مومن به اسلام، مومن به انقلاب، مومن به امام، مومن به رهبری معظم انقلاب و مومن به مردم. برای هر کدام تنها من تعدادی اماره و قرینه دارم و دیگران نیز هم.
وی ادامه داده است: آیت الله مومن عالمی وارسته، اخلاق مدار و فقیهی دانا و آشنا به مسائل روز بود. ایشان ضمن تاکید و اصرار بر مبانی فقهی که بر همگان روشن است، همیشه در صف دفاع از مردم بود و بسیاری از نظرات فقهی شورای نگهبان که در تایید حقوق مردم است حاصل تلاش و استدلال ایشان بوده است.
در بخش دیگر نوشته کدخدایی آمده است: دقت در کار، وظیفه شناسی، اخلاق مداری و توجه به حقوق مردم از ایشان انسانی ساخته بود قابل احترام برای دوست و دشمن. هیچگاه حقی را برای خود ادعا نمی کرد، با اینکه در تمام دوران مبارزه و پس از آن همه چیز خود را وقف انقلاب و اسلام کرد.

**آیت الله مومن در پارسایی زیست
رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و رییس بنیاد امید ایرانیان در پیامی نوشت: رحلت عالم بزرگوار و فقیه متبحر و خدمتگزار انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله جناب آقای محمد مومن موجب تاثر شد. خدای سبحان این عالم جلیل القدر را که عمری در پارسایی و تبلیغ دین مبین اسلام و تعالیم مکتب اهل بیت (س)زیست، با اولیا خویش محشور دارد.
محمدرضا عارف در پیام آورده است: اینجانب ارتحال آیت الله مومن را به رهبر معظم انقلاب، به همه دوستداران انقلاب و شاگردان و ارادتمندان ایشان، اعضای مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان قانون اساسی و خانواده شریف مومن و همه بستگان عزادار تسلیت می گویم.

**آیت الله مومن به مراقب سرمایه های انسانی انقلاب بود
معاون پارلمانی رییس جمهوری هم در پیامی نوشت: این استاد برجسته حوزه که همواره به تبلیغ و ترویج معارف دینی پرداخته وعمر پربرکت خود را درجهت تعلیم و تعلم در حوزه های علمیه سپری کرده و درپیروزی انقلاب اسلامی و ترویج دستاوردهای آن نقش موثر داشته است.
حسینعلی امیری افزود: در سال های عضویت شورای نگهبان، همواره شاهد دقت نظرهای موشکافانه ایشان نسبت به مصوبات مجلس شورای اسلامی بودم. در ایام انتخابات در بررسی صلاحیت ها ضمن نگاه یکسان و برابر نسبت به نامزدهای احزاب و جناح های مختلف سیاسی به شدت مراقب حفظ سرمایه های انسانی انقلاب و دفاع از آنها فارغ از نوع نگاه سیاسی آنها بودند.

**پیام تسلیت یادگار امام به مناسبت درگذشت آیت الله مومن
تولیت موسسهٔ تنظیم و نشر آثار امام خمینی هم به مناسبت درگذشت آیت الله مومن پیام تسلیتی صادر کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی خطاب به فرزند آیت الله مومن نوشت: جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای احمد مؤمن(دامت افاضاته)، خبر درگذشت والد ماجد، آیت الله حاج شیخ محمد مؤمن(طاب ثراه) موجب تاثر و تاسف دوستداران ایشان شد. اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه خدمت جنابعالی و همه بستگان، از خدای متعال برای ایشان غفران واسع و برای خانواده محترم، صبر و اجر مسالت دارم.
به گزارش ایرنا، آیت الله محمد مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان پس از تحمل بیماری به ‌دلیل مشکلات مغزی و تنفسی، شامگاه پنجشنبه دوم اسفند ماه دار فانی را وداع گفت.
مراسم تشییع پیکر وی ساعت 10 صبح شنبه از مسجد امام حسن عسکری (ع) در شهر مقدس قم به سمت حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.
ریاست‌ دادگاه‌ عالی‌ انقلاب‌ اسلامی‌، عضویت‌ در شورای‌ عالی‌ قضایی‌،عضویت‌ در شورای‌ نگهبان‌ با حکم‌ حضرت امام‌ از سال‌ 1362 تاکنون و ریاست‌ مجمع‌ فقه‌ اهل‌ بیت‌ (ع‌) از جمله مسوولیت ها و فعالیت های سیاسی وی بود.

‌سیام*9402*1961*
کد N2096172

وبگردی