آفتاب
وزیر راه و شهرسازی:

آزاد راه اراک - خرم آباد سال آینده زیر بار ترافیک می رود

آزاد راه اراک - خرم آباد سال آینده زیر بار ترافیک می رود

اراک - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح آزاد راه شمال به جنوب کشور (اراک - خرم آباد) در حدفاصل استان مرکزی سال آینده به بهره برداری می رسد و زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش ایرنا، «محمد اسلامی» شامگاه پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از تقاطع غیر همسطح فراهان در جمع خبرنگاران افزود: 134 کیلومتر این آزاد راه در محدوده استان مرکزی قرار گرفته که 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود سال آتی تکمیل شود.
وی ادامه داد: مهمترین بخش این طرح مهم فصل راه نقطه تبادل با کمربندی اراک است که عملیات اجرایی آن آغاز شده و با سرعت در حال انجام است.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تقاطع جاده فراهان از جمله مناطق پرحادثه استان مرکزی بود که تقاطع غیرهمسطح این جاده با هدف جلوگیری از حوادث رانندگی در آن ایجاد شده است.
اسلامی گفت: با بهره برداری از این تقاطع، مسیر اراک به سمت کمیجان و فرمهین به غیر از چهار و نیم کیلومتر این جاده کامل شده و امید می رود که عملیات اجرایی ادامه راه به سمت کمیجان که از خواسته های بحق مردم است و اکنون مطالعات آن انجام شده به زودی کلید بخورد.
وی، بهبود جاده های شهرستان کمیجان، ساوه، زرندیه و خنداب را خواسته‌ اولویت دار مردم این خطه دانست و گفت: بخشی از این جاده ها توسط پیمانکاران در حال انجام و مطالعات بخشی از آن ها نیز آغاز شده است.
وزیر راه و شهرسازی، بهره برداری از هشت کیلومتر جاده دلیجان - نراق و بازدید در شهرستان محلات را از دیگر برنامه های به استان مرکزی دانست و گفت: به دلیل کامل نبودن این طرح ها راه اندازی آن ها به روزهای آتی موکول شده و تا پایان سال انجام می‌شود و در این راستا از مردم دلیجان و محلات و نراق عذرخواهی می‌شود.
در این سفر وزیر راه و شهر سازی ضمن بهره برداری از 17 طرح راهسازی، عمرانی و روشنایی جاده ها از طرح تعریض جاده آهنگران ساروق- کمیجان و ایجاد راه روستایی وفس- آقچه قلعه نیز بازدید کرد.
طرح تعریض 52 کیلومتر از جاده آهنگران ساروق- کمیجان از خرداد ماه امسال آغاز شده و 45 درصد پیشرفت فیزیکی بهره برداری از 26 کیلومتر این جاده آغاز، چهار کیلومتر در دست اجرا و 22 کیلومتر باقی مانده است که تکمیل آن نیازمند 150 میلیارد ریال اعتبار است.
عملیات اجرایی جاده روستایی وفس- آقچه قلعه به طول 30 کیلومتر از خرداد ماه امسال آغاز شده و با 10 درصد پیشرفت فیزیکی هشت کیلومتر این جاده در حال انجام است که 22 کیلومتر آن هنوز انجام نشده است.
تکمیل این طرح نیازمند 500 میلیارد ریال اعتبار است.
بازدید از طرح 226 واحدی مسکن امید در کوی سجادیه اراک، روند اجرایی آزاد راه اراک - خرم آباد، جاده اراک- خنداب - کمیجان و جاده کمیجان- آهنگران و دیدار با مردم کمیجان از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به این استان است.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در قلب کشور قرار دارد.
1955/6013/
کد N2095872

وبگردی