آفتاب
رییس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد:

میلیاردها کارگر از سازمان بین المللی کار بهره می برند

میلیاردها کارگر از سازمان بین المللی کار بهره می برند

تهران - ایرنا - رییس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد گفت: امروزه کار با چالش های بسیاری رو به رو است اما با فعالیت صد ساله سازمان بین المللی کار میلیاردها کارگر در سطح جهان از قوانین شرایط کار بهتر بهره مند می شوند که از دستاوردهای این سازمان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، نسرین مصفا در همایش نقش سازمان بین المللی کار در تحقیق اهداف منشور ملل متحد در خانه اندیشمندان علوم انسانی اظهار کرد: انجمن ایرانی سازمان ملل متحد که برگزارکننده این مراسم است، نزدیک به دو دهه فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی افزود: انجمن مطالعات سازمان ملل متحد همواره در تلاش بوده تا علاوه بر آموزش در جهت پیوند نهادهای علمی، استادان و دانشجویان علاقه مند به ملل متحد گام بردارد.
رییس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه عدالت اجتماعی در صدر اهداف سازمان بین المللی کار قرار دارد، یادآورشد: عدالت امروزه با چالش های بسیاری در سراسر دنیا رو به رو است چرا که میان واقعیت و عدالت فاصله بسیاری وجود دارد، فقر در کشورها نمونه بارز نبود عدالت است.
مصفا با اشاره به اینکه همایش امروز در سالگرد یکصدمین سال تأسیس سازمان بین المللی کار برگزار شد، خاطرنشان کرد: دستاورد این همایش در جهت ترویج حقوق کار و گرامیداشت عزت الله عراقی مشعل دار این سازمان به صورت مکتوب ارائه می شود.
به گفته وی، کار سخت کودکان ، تبعیض در دستمزد و مزایا میان زنان و مردان، بیکاری و نبود کارشایسته از جمله مشکلاتی است که مردم در جهان با آن دست و پنجه نرم می کنند، از این رو سازمان بین المللی کار برای رفع این دغدغه ها در میان مردم جهان تلاش می کند.
رییس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد ضمن قدردانی از همیاران در فرآیند برگزاری این همایش و ابراز امیدواری از حاصل شدن نتایج مطلوب از نشست های تخصصی، افزود: باید برای باقی ماندن نام و یاد عراقی که پشت و پناه حامیان و فعالان عدالت اجتماعی بود، چنین همایش هایی در روز عدالت اجتماعی برگزار شود.
**9491** 1200
کد N2095441

وبگردی