آفتاب

استاندارد به آزمون های جدید برای سنجش روغن زیتون دست یافت

استاندارد به آزمون های جدید برای سنجش روغن زیتون دست یافت

همدان- ایرنا- رییس پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برای نخستین بار موفق شدیم تمام آزمون های سلامت روغن زیتون را در آزمایشگاه مرجع استاندارد انجام دهیم که دستاورد بزرگی برای صنایع غذایی کشور محسوب می شود.

فرزانه انصاری روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 40 مولفه در این آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد تا از سالم و ایمن بودن روغن زیتون ها به ویژه روغن های وارداتی و صادراتی اطمینان حاصل کنیم.
وی با بیان اینکه در چرخه تولید و عرضه روغن زیتون تقلب های زیادی ثبت شده است، گفت: بیشتر روغن های وارداتی را هدف قرار داده ایم تا از ورود هرگونه روغن ناسالم و مضر به چرخه صنعت غذایی کشور جلوگیری شود.
انصاری تاکید کرد: اندازه گیری تمام شاخص های سلامت روغن زیتون دستاورد بزرگی برای کشورمان محسوب می شود و در مقوله صادرات و واردات این محصول بسیار حائز اهمیت است.
رییس پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد گفت: در زمینه زنجیره غذایی، طرح های کلان کشوری با رویکرد ایمنی، سلامت و توجه به آلاینده ها در دست اجرا است.
وی با اشاره به وجود چهار پژوهشکده در زیرمجموعه پژوهشگاه استاندارد خاطرنشان کرد: در پژوهشکده های صنایع غذایی و کشاورزی، برق و صنایع ساختمان، شیمی و پتروشیمی و سیستم های مدیریت و کیفیت بازرسی، طرح های تحقیقاتی انجام می شود.
انصاری اضافه کرد: این طرح های تحقیقاتی بر اساس نیاز کشور و یا درخواست صنایع برای پژوهشکده های مرتبط تعریف می شود.
وی از طرح های تحقیقاتی در دست اجرا به آزمون های بنزین، چمن مصنوعی و تُشک های ورزشی اشاره کرد که با همکاری وزارت خانه های متبوع تعریف و تدوین شده است.
7527/2087
کد N2095425

وبگردی