آفتاب
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سامانه تاپ، صنعت و دانشگاه را پیوند می دهد

سامانه تاپ، صنعت و دانشگاه را پیوند می دهد

تهران - ایرنا - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام خبر رونمایی سامانه توانمندسازی، تولید و توسعه و اشتغال پایدار (تاپ) در هفته آینده گفت: این سامانه به برقراری و تقویت رابطه صنعت و دانشگاه کمک می کند.

برات قبادیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه ایرنا اظهار داشت: با اجرای این طرح حدود ٩٨ هزار بنگاه بزرگ و کوچک با ورود و ثبت نام در این سامانه می توانند نیازهای خود را از طریق دانشگاه و شرکت های دانش بنیان تامین کنند.
وی افزود: هدف این سامانه برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه است. به این مفهوم که پژوهش دانشجویان و اساتید به سوی حل معضلات و چالش های صنعتی، معدنی و تجاری کشور سوق می یابد.
قبادیان با بیان اینکه در دو سه ماه آینده، نخست بنگاه های اقتصادی، صنعتی، معدنی و تجاری ثبت نام می کنند، اظهار کرد: پس از ثبت نام بنگاه ها، معضلات و مشکلات آن ها نیز ثبت شده و سپس گروه دانشگاهیان ثبت نام می کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن تجارت افزود: این سامانه به دانشگاهیان کمک می کند تا پیش از انتخاب موضوعات پژوهش و رساله های خود، از طریق سامانه تاپ از چالش و نیازمندی های حوزه صنعت آگاهی یافته و تحقیقات خود را بر مبنای این موضوعات پایه گذاری کرده و به پیش ببرند.
وی با بیان اینکه سامانه تاپ کمک حال دانشجویانی است که به دنبال مساله جدید برای پژوهش های خود هستند، گفت: دانشجویان از طریق تاپ به صورت تخصصی وارد بخش های مختلف می شوند و بر اساس تخصص خود نیازهای اعلام شده از سوی صنعت را انتخاب و به عنوان پایان نامه ها، موضوعات را بررسی می کنند. در این صورت پایان نامه و رساله ها مساله محور شده و به یاری مسائل کشور می آیند.
قبادیان با تاکید بر اینکه راه اندازی و بهره برداری از سامانه تاپ ظرفیت خوبی برای ورود بدنه دانشگاهی کشور به چالش های صنعتی و حل مسائل این حوزه است، عنوان کرد: انتظار می رود ارتباط خوبی میان جامعه صنعت و دانشگاه برقرار شود.
معاون آموزشی وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در باره توصیه های رهبر انقلاب اسلامی برای قرار گرفتن در مسیر گام دوم انقلاب، گفت: رهبری بارها در باره لزوم نوآوری و خلاقیت در صنعت تاکید کرده اند و صنعت ایران را صنعتی مونتاژکار اعلام کرده اند. وزارت صنعت نیز توصیه های ایشان را در بخش هایی مربوط در طرح تاپ اجرا می کند.
**9283** 1200
کد N2095355

وبگردی