آفتاب

روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ژاپن در حال افزایش است

روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ژاپن در حال افزایش است

پکن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن با اشاره به پیشینه یک هزار سال روابط تاریخی و ارتباطات مردمی میان دو کشور تاکید کرد: خوشبختانه شاهد توسعه روابط سیاسی و اقتصادی و افزایش همکاری ها میان دو کشور هستیم و این روابط در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا 'مرتضی رحمانی موحد' روز پنجشنبه در دیدار خانم 'یوریکو کوئیکه' استاندار توکیو، برنامه های، فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی تنظیم شده برای توسعه روابط به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس روابط دیپاماتیک دو کشور را تشریح و از استاندار توکیو دعوت کرد در مراسم های فرهنگی سفارت شرکت کند.
او با اشاره برگزاری المپیک 2020 توکیو، از برنامه ریزی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت موثر تیم های مختلف در این رویداد بزرگ ورزشی خبر داد و گفت: سفارت ایران در توکیو نیز آماده هر گونه همکاری در این زمینه است.
استاندار توکیو نیز نودمین سالگرد برقراری روابط سیاسی بین دو کشور را تبریک گفت و از برنامه های تنظیم شده برای این سال قدردانی کرد.
'یوریکو کوئیکه' با اشاره به علاقه مندی دانش آموزان ژاپنی به مطالعه و تحقیق درباره ایران اظهار امیدوار نمود بستر مناسبی برای همکای فرهنگی با مدارس ژاپنی فراهم گردد.
استاندار توکیو همچنین حمایت خود از برنامه های در نظر گرفته شده برای نودمین سالگرد روابط سیاسی دو کشور را اعلام کرد.
در این ملاقات همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن ضمن برشمردن سابقه همکاری های دو کشور در حوزه شهری، با ابلاغ سلام شهردار تهران، از استاندار توکیو برای سفر به تهران دعوت کرد.
**آساق**1904**
کد N2095313

وبگردی