آفتاب
مدیر عامل ایرنا:

اعتماد ملت بازیابی شود

اعتماد ملت بازیابی شود

تهران- ایرنا- مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی، اعتماد ملت باید بازیابی شود و رسانه ها در این خصوص نقش بسیاری مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سیدضیا هاشمی روز چهارشنبه در دیدار با مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان ها و عضو شورای شهر تهران افزود: رسانه ها زبان مردم هستند و مردم هم به آنها اعتماد دارند و وقتی هم که رسانه ها قابل اعتماد باشند، می توانند در مدیریت بحران کمک کنند و آبی بر آتش باشند.
وی با بیان اینکه در ایجاد شرایط کنونی بسیاری از عوامل دخیل هستند، خاطرنشان کرد: شاید بتوان این شرایط سخت را به فرصت تبدیل کرد. در این شرایط حساس نباید اختلافات تشدید شود، این شرایط باید جدی گرفته شود و مسئولان هم با اتخاذ تصمیمات موثر و جدی این شرایط را مدیریت کنند.
هاشمی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به نقش و اهمیت شوراها در اداره امور کشور به اهمیت مشارکت مردم پرداخت و گفت: شوراها بیشترین ارتباط را با مردم دارند و مطالباتی نیز دارند، رسانه ها و به خصوص ایرنا می توانند در این خصوص با بهره گیری از نظرات مردمی و همین طور نظرات مسئولان و ایجاد فضای تعاملی با استفاده از ابزار نقد بسیار موثر باشند و ایجاد این فضای رسانه ای در کشور به نفع مردم، مسئولان و کشور خواهد بود.
مدیر عامل ایرنا خطاب به رئیس شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه شوراهای شهر و روستا به دلیل گستردگی بیشترین ارتباط را با مردم دارند، تاکید کرد: شوراها یک ظرفیت مناسب برای کشور هستند و در شرایط فعلی گفت و گوی ملی نقش مهمی در حوزه انسجام و اقتدار ملی دارد.
وی تصریح کرد: ما رسانه دولت و ملت هستیم، ایرنا رسالت اطلاع رسانی بر عهده دارد و می تواند در تقویت شوراها نقش محوری داشته باشد. شوراها با پیوند بیشتری که با مردم دارند می توانند نقش کلیدی در همدلی و اعتماد ملی داشته باشند و خردسند خواهیم بود که ایرنا هم در این زمینه نقش خودش را ایفا کند.
هاشمی تاکید کرد: ایرنا علاوه بر فعالیت های جاری خود فعالیت های ویژه ای را بر اساس رسالت های خود طراحی کرده است و محصولات متنوع چندرسانه ای برای شفاف سازی، آگاهی بخشی و اعتمادسازی تولید و منتشر می کند.

* مردم به برخی رسانه ها اعتماد ندارند
مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان ها نیز گفت: مردم به برخی از رسانه ها و به خصوص صدا و سیما اعتماد کافی ندارند و با مراجعه به دیگر رسانه ها گلیم خودشان را از آب بیرون می کشند. این امر موجب گسست اجتماعی می شود.
الویری ادامه داد: برای ایجاد و افزایش اعتماد کافی به مسئولان و همین طور رسانه ها می توان از تجربیات جهانی مانند ایجاد سیستم های هوشمند بهره گرفت و آنها را دایر کرد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرانه مصرف بسیاری از مواد در کشور ما نسبت به سرانه آن در دنیا بسیار بالا است به عنوان مثال می توان به سرانه مصرف آب اشاره کرد و همچنین سرانه مصرف نان در کشور هم نسبت به سرانه جهانی آن بسیار فاصله دارد و بیش از 30درصد نان های تولیدی هدر می رود. در بحث تولید زباله هم هر فرد تهرانی روزانه حدود یک کیلوگرم زباله تولید می کند در حالی که سرانه تولید زباله در دنیا خیلی است. همین طور بیشتر زباله های تولیدی در کشور ما زباله تر است و در جهان بیشتر زباله خشک تولید می شود.
الویری با اشاره به نقش فضای مجازی و رسانه های خارجی گفت: باید باور کنیم که دشمن در خانه است و لازمه مقابله و گذر از این شرایط گسترش مشارکت مردمی و رفع ابهامات موجود است.
اجتمام*2181 * 3063
کد N2095065

وبگردی