آفتاب

از حاضران بی اطلاع از جشنواره موسیقی فجر تا استقبال سرد مدیران از پاپ

از حاضران بی اطلاع از جشنواره موسیقی فجر تا استقبال سرد مدیران از پاپ

حضور خوانندگان پاپ مطرح در دوره های گذشتۀ جشنواره رونق بخشی دو چندانی را نسبت به کنسرت های پاپ امسال داشت.

به گزارش آفتاب، علی رغم استقبال نه چندان گرم از کنسرت های پاپی که بخش زیادی از بلیط های آن توسط سازمان و ارگان ها خریداری شده است و به رایگان در اختیار پرسنل خود قرار داده اند باید گفت این بخش در مقایسه با دوره های گذشته با نام های کمتر موجهی همراه بود.
حضور خوانندگان مطرح و با سابقه ای چون؛ علی زندوکیلی، شهرام شکوهی، محمد علیزاده، محسن یگانه، رضا صادقی، فرزاد فرزین و ... که از چهره‌های حاضر در بخش موسیقی پاپ دوره های گذشتۀ جشنواره بودند، رونق بخشی دو چندانی را در بلیط فروشی و استقبال مخاطبان در آن دوره ها به جشنواره داده بود.
البته صارمی دبیر اجرایی جشنواره، پیشتر، مهیا نشدن حضور خواننده های دیگر را تنها آماده نبودن گروه ها و یا پراکنده بودن اعضای آن ها عنوان کرده بود اما وقتی به فعالیت های چند وقت اخیر خواننده هایی که در دوره های قبلی جشنواره حاضر بودند، نگاه می کنیم، می بینیم که یا از آن ها قطعات جدید منتشر شده و یا کنسرت هایی را در سراسر کشور برگزار کردند؛ موضوعی که گفته های این مقام مسئول جشنواره را نقض می کند.
از طرفی در فستیوالی که ویترین موسیقی کشور است و باید همواره با اجراهای نو و دستاوردهای تازه همراه باشد ولی شاهد هستیم که اجرای خواننده های پاپ عملاً چیزی جز تکرار قطعه های اجرا شده آن ها در کنسرت های در طول سالشان نیست. این در در حالی است که مهمترین عامل رونق یک جشنواره، ارائه‌ی آثار جدید در آن است و باید مکانی باشد که در آن گروه‌های موسیقی با تمام قدرت حاضر می شوند و تازه‌ترین آثارشان را به مخاطبان معرفی می کنند.
حضور نیافتن مدیران ارشد ارشاد و به بویژه دبیر هنری جشنواره در اجراهای پاپ نیز مزیدی بر علت است تا بیش از هر چیز این جشنواره، تنها به عنوان بخشی جنبی و صرفاً برای پر کردن جای خالی در فهرست جشنواره بدانیم که می تواند بخشی از در آمدهای آن را تأمین کند. نگاه نه چندان مثبت شاهین فرهت، دبیر هنری جشنواره به این بخش و خواننده های پاپ و حتی نشنیدن اسم آن ها و دخیل نبودن در انتخاب این افراد نشان می دهد که جشنواره فقط محدود به دبیران نمی شود بلکه این خط دهی گویا فراتر از تیم دبیری جشنواره صورت می گیرد.
اجرای بهنام بانی، علیرضا طلیسچی، شهاب مظفری، گروه هفت، برادران آرش ومسیح، امیر عباس گلاب، پازل بند، ماکان و محسن ابراهیم زاده در این بخش علی رغم استقبال مخاطبان و پر شدن صندلی ها اما نکتۀ مهمی که داشت این که حتی بسیاری از این شرکت کننده ها هدف از  برگزاری این کنسرت ها را که جشنواره موسیقی فجر است، نمی دانستند و این مهم، نشان از ضعف تبلیغات و روابط عمومی و حتی سامانه های بلیط فروشی را می رساند که در این زمینه کم کار ظاهر شدند.
کد N2095033

وبگردی