آفتاب

جشنواره موسیقی فجر، جشنواره ای بدون رقابت و هیجان

جشنواره موسیقی فجر، جشنواره ای بدون رقابت و هیجان

سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر از همان روزهای آغازینش با حاشیه های بسیار زیادی از حذف جایزه باربد تا تعطیلی اجرای بانوان همراه بود.

به گزارش آفتاب، سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر از همان روزهای آغازینش با حاشیه های بسیار زیادی همراه بود. حذف جایزه باربد و تعطیلی اجرای بانوان که دو اتفاق خوب هنر موسیقی کشور بود، باعث شد تا در میان اهالی موسیقی خبر ساز شود. جایزه بار بد که اتفاقی بزرگ و مفید در رونق جشنواره موسیقی فجر بود به یکباره با روی کار آمدن تیم اجرایی جدید از برنامه های جشنواره حذف شد.
در ابتدا، بی پولی دلیل این کار عنوان شد اما در نشست خبری و توسط علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد و رئیس جشنواره، خارج شدن از رقابت با جوایز بخش خصوصی از جمله جشن خانه موسیقی و جشن موسیقی دلیل این کار عنوان شد.
حضور این جایزه از دوره سی و یکم در جشنوارۀ موسیقی باعث شد تا تحرک و شور اشتیاق دوچندانی را در آن حاکم کند و با رقابتی بودن خود، به واقع موتور محرک جشنواره را روشن کند و جان تازه ای به آن دهد.
بی شک، رقابت و معرفی نفرات برتر در جشنوار های مختلف فرهنگی و هنری همواره بیش از جشنواره هایی که بی هیچ جنجالی به کار خود ادامه دادند، مورد توجه هنرمندان آن رشته قرار گرفته و باعث پویایی آن شده است و این حذف می تواند از شور و نشاط آن بکاهد.
کد N2094981

وبگردی