آفتاب

خبرنگارایرنا تجلیل شد

خبرنگارایرنا تجلیل شد

تهران- ایرنا- خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) رسانه فعال ترویج و تبیین فرهنگ سواد رسانه‌ای و حامی نهضت سواد رسانه‌ای ایران و عرصه رسانه‌های دیجیتال با حضور مسئولان فرهنگی و رسانه ای تجلیل شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست سواد رسانه‌ای و مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال و برتر این حوزه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله «علی اکبر قزوینیان» خبرنگار ایرنا، با تقدیر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه به ویژه فعالان عرصه رسانه‌های دیجیتال و سواد رسانه‌ای، توفیق روزافزون را برای آنان آرزو کرد.
«همایون امیرزاده» با اشاره به جزئیات و ابعاد مختلف سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی، گفت: ایجاد نهضت فراگیر برای ارتقای سواد رسانه‌ای به مدیریت، برنامه‌ریزی و اصول راهبردی نیاز دارد ازاین رو اگر ما برنامه کلان و اصول راهبردی نداشته باشیم قطعا مسیر راهبردی ما راه به جایی نخواهد برد، بنابراین همگرایی و هم‌افزایی بین متخصصان در بخش‌های مختلف باید رخ دهد.
مدیر قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سو‌اد رسانه‌ای علاوه بر افزایش اخلاق کاربری به مخاطب کمک می‌کند تا مصرف‌کننده صرف نباشد بلکه به تولیدکننده فعال در عرصه ارتباطات نیز تبدیل شود.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: با گفت‌وگوهای بین مرکز رسانه‌های دیجیتال و مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است سواد رسانه‌ای در شبکه‌سازی، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی آرایش جدیدی به خود بگیرد.
در ابتدای این نشست مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران نیز ضمن تقدیر و قدردانی از تلاش ها و زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه‌، این نشست و آیین را در راستای اهمیت به جایگاه و ارزش نهادن به کار اهالی رسانه به ویژه خبرنگاران عنوان کرد.
محمد صادق افراسیابی با اشاره به جزئیات و ابعاد مختلف موضوع سواد رسانه ای همچنین جمع بندی از برگزاری همایش های دوره های قبل، اظهار داشت: حاصل تلاش ها و فعالیت های این انجمن و دست اندرکاران این همایش سواد رسانه ای در کتابی قطور به چاپ رسیده است.
معاون امور کسب و کارهای فرهنگی در مرکز رسانه‌های دیجیتال نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی این همایش و موضوع سواد رسانه ای بی بدیل دانست و گفت: بدون شک معرفی و تبیین هرچه بیشتر و بهتر موضوع سواد رسانه ای در جامعه به وسیله ابزار رسانه و خبرنگاران سریع تر و بهتر تبیین ومعرفی خواهد شد.
در ادامه این مراسم پیام حسن بشیر رئیس هیات علمی همایش سواد رسانه ای نیر قرائت شد.
به گزارش ایرنا، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به عنوان رسانه همراه و حامی نخستین همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی همواره در اطلاع رسانی این حوزه حضوری فعال داشته است.
نخستین همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی با معرفی برترین ها و نیز تجلیل از فعالان رسانه ای حوزه ارتباطات پایان یافت.
فراهنگ ** 9246 ** 9053
کد N2094944

وبگردی