آفتاب

لادا به دنبال ورود به بازار خودرو ایران است

لادا به دنبال ورود به بازار خودرو ایران است

مسکو - ایرنا- مدیر سیاستگذاری منطقه ای و بین المللی سازمان فناوریهای پیشرفته روسیه «روستک» اعلام کرد که شرکت خودروسازی آوتوواز (لادا) با ایران برای عرضه و ساخت خودرو در این کشور در حال مذاکره است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، ویکتور کلادوف روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودرو Aero India - 2019 در هند به خبرنگاران افزود: آوتوواز در مصر خط مونتاژ خودرو دارد و با برخی کشورهای دیگر از جمله ایران برای همکاری مذاکره می کند.
مقام روس افزود: موضوع صادرات خودرو و مونتاژ خودرو در این کشور مطرح است.
مدیر سیاستگذاری منطقه ای و بین المللی سازمان فناوریهای پیشرفته روسیه این را نیز گفت که صادرات خودروهای لادا (کارخانه آوتوواز) در سال 2018 با رشد 57 درصدی به حدود 38 هزار و 50 دستگاه رسیده است.
پیشتر یان پتاچک معاون امور فروش و بازاریابی آوتوواز گفته بود که خودروهای ساخت این شرکت به 34 کشور ازجمله ترکیه، تونس، شیلی و کوبا صادر شده است.
لادا وستا درسال گذشته پرفروش ترین خودرو شرکت آوتوواز بود که 30 درصد فروش آن را به خود اختصاص داد و قبلا لادا4x4 در مکان نخست فروش قرار داشت.
شرکت آوتوواز فروش خود را به بازار کشورهای همسود تمرکز کرده و قزاقستان، بلاروس و ازبکستان در سال 2018 ، 26 هزار و 305 دستگاه خودرو از این شرکت روسی خریداری کردند.
اروپام*391*1346**1590
کد N2094903

وبگردی